13 квітень 2024, Субота, 12:52

Аварійно-транспортний колапс

13 Травня 2017г.
18402945 430474930666132 5239140586623172864 N

На днях почув сенсаційне визнання нашого Прем’єр-міністра В. Гройсмана стосовно того, що за останні три роки діяльності нової демократичної влади, яка так «успішно» проводить реформи т.ч. в системі МВС, та одночасно визнає незадовільним стан автомобільних доріг, а також протягом його (Гройсмана) перебування на посаді весь час декларує чи обіцяє виділити нечувані до цього кошти на їх ремонт, в Україні в результаті дорожньо-транспортних пригод на автошляхах загинуло більше 12 тисяч громадян.

Дійсно, це жахлива статистика, бо ця цифра смертельних випадків із людьми значно більша, ніж кількість загиблих громадян на війні в Донбасі! Я також надіявся, що після такого реального і головне – об’єктивного визнання Премєр-міністр дасть доручення проаналізувати причини, які і призвели до такої жахливої картини та встановити винних чиновників цього уряду чи відповідальних осіб із влади на місцях, які не вжили належних заходів до попередження такої катастрофічної ситуації на дорогах. Перш за все, для керівників уряду зазначу, що причинами такої смертності та такої кількості ДТП були непродумані і швидкі «реформи» в системі МВС, коли абсолютно безпідставно та головне - шкідливо було ліквідовано Державну автомобільну інспекцію (ДАІ), а її всіх досвідчених співробітників названо корупціонерами та звільнено з органів. Бо якби «реформатори» подумали і попередньо з’ясували причини поборів зі сторони бувших даішників, то встановили б, що до таких ганебних діянь їх схиляло вищестояще керівництво по вертикалі, в т.ч. і МВС усіх часів, а зібрані кошти йшли наверх по інстанціях, а також мізерні заробітні плати, за які інспектори ДАІ могли лише купити собі буханку хліба та кусок дешевої ковбаси. Але, наші «реформатори» на чолі з громадянами інших держав (або із подвійним громадянством) замість усунення цих причин і мотивів, просто ліквідували цю службу, а взамін нічого не запропонували. Брешу, створили так розрекламовану «патрульну поліцію» і обіцяли, що саме вона наведе порядок як на вулицях, так і на автошляхах. Але, вибачте, навіть 3-х місячні курси та набагато вищі, ніж у даішників, зарплати у розмірі 10 тисяч, не замінили працівників ДАІ.

Нехай мене вибачать, але молоді хлопці і дівчата на новеньких іномарках «Тойотах» (більшість яких ними була розбита протягом перших місяців) більше виглядають сьогодні як «пугало» на городах, щоб відлякувати горобців чи інших шкідливих пірнатих, щоб ті не з’їдали посаджане господарями. На місці події вони, здебільшого, безпорадні і ні на що не здатні. І не тільки я , а інші мої знайомі автомобілісти вважають, що ще 1 чи 2 роки такої ситуації на дорогах і можна взагалі познімати знаки дорожнього руху, бо їх ніхто вже не дотримуватися не буде. Цікаво, а у руслі цього питання Прем’єр-міністру доповіли скільки сьогодні на автомашинах їздять водіїв у п’яному чи наркотичному стані?! Це ж критичні цифри!

Більше того, хіба думали про безпеку на дорогах наші можновладці і так звані «реформатори», коли дозволяли завозити із Європи вживані (в основному – зношені в амортизаційному плані, від яких наші «друзі» і «сусіди» позбавляються як від непотребу, який, тільки забруднює екологію) автомобілі з іноземною реєстрацією, в зв’язку з чим криміногенна обстановка, в т. ч. і на автошляхах, теж загострилася.

До речі, як свідчать очевидці ДТП з участю таких автомашин, після такої пригоди їх водії, як правило, кидають автомашин і зникають з місця події і встановити їх практично неможливо.

Повірте, навіть так обіцяне застосування на найбільш небезпечних ділянках доріг відеонагляду і автоматичного фіксування порушень ПДР нічого не дало і вже не дасть!

А Ви тільки подивіться, як літом, у більше ніж 30-градусну жару по центральним автомагістралям, побудованих «попередниками» до Євро-2012, та і по дорогах місцевого значення, які будували ще в радянські часи , їздять безперешкодно, без будь-якого контролю ваги та температури асфальту, великовантажні автомобілі, знищуючи фактично дорожнє покриття. Але, ні владі, ні МВС, це нікому не цікаво. Мовчать і місцеві органи державної влади, і органи місцевого самоврядування. Як на мене, то скоро буде транспортний колапс, бо по таких дорогах в подальшому можна буде їздити лише трактором або тягачем, а відремонтувати їх навіть в майбутньому не буде нікому під силу!

І основне. Хочу нагадати, що на цю проблему із великим відсотком смертей під час ДТП я звертав увагу влади ще на початку 2016 року і пропонував вжити невідкладних заходів реагування. Ви тільки вдумайтесь: протягом 2014 року кількість смертельних випадків в результаті ДТП в Україні становила 4 883, в 2015 році – 4 483, а в 2016 році – 4 003! А разом це становить – 13 369! Це дуже тривожні показники, як і загальна ситуація з дорожньо-транспортним травматизмом в нашій державі. Якщо оцінювати її не за абсолютними, а за відносними показниками, то можна побачити, що в нашій країні на 100 тисяч населення припадає 11,7 випадків смертельного травматизму в ДТП, що удвічі більше, ніж у країнах Європи. Тільки офіційна статистика про це чомусь мовчить, тим більше, що такі статистичні дані не завжди відображають реальну картину!

Саме тому, потрібно шукати причини цього явища. Повірте, доручення (Гройсмана В.Б.) Укравтодору розробити план заходів нічого не дасть. Це як мертвим «припарка»!

Скажу свою точку зору: значної кількості таких ДТП можна було б уникнути, якби держава проводила послідовну й цілеспрямовану політику в реформуванні органів МВС та в галузі безпеки дорожнього руху, враховувала рекомендації не тільки наших європейських і інших фахівців, але і наших спеціалістів та наші реалії, вивчала і використовувала кращий світовий досвід щодо вирішення проблем високої аварійності на дорогах, особливо стан покриття наших доріг, правову культуру та дотримання громадянами правил дорожнього руху. Проте, на практиці у нас все навпаки, що і призвело до загострення проблеми смертності на автошляхах. І повірте, це не найгірша ситуація, якщо влада буде і надалі себе вести як страус!

Джерело

18485508 432765090437116 7143097823702655490 N
Олексій Баганець Екс-заступник Генерального прокурора України, заслужений юрист України, кандидат юридичних наук, адвокат