19 березень 2024, Вівторок, 04:13

Ех дороги, дороги…

18 Вересня 2018г.
111

Тарас Сенчак,Вибір

Останнім часом у гірських селах Дрогобицького району стали активно ремонтувати дороги. Скажімо, оновилося 3 км дороги у Новому Кропивнику. Втім, не встиг застигнути покладений свіжий асфальт, як понад 10 місцевих політиків та депутатів наввипередки привласнили собі заслуги по ініціюванню ремонту.

Першими славу собі приписали народний депутат Матківський, депутат облради Задорожний, голова Дрогобицької райради Сікора, пізніше голова Східницької селищної ради Піляк, голова Новокропивницької сільради Назар та інші. Однак ніхто з них навіть не скаже, який відрізок дороги повинен був бути відремонтований і чому ремонт не довели до Рибника. Ніхто із них не назве дату завершення ремонтних робіт і не пояснить, звідки на них виділено кошти. Бо стояли за цим всім не вони. Промовчимо, яка саме громадська організація ініціювала добру справу. Але назвемо тих, хто реально долучився до організації ремонту. В першу чергу віддамо належне першому віце-прем’єр-міністру С. Кубіву, який спільно із львівським губернатором О. Синюткою віднайшов кошти із місцевого бюджету.

Так само різні матківські, задорожні, сікори намагаються приписати собі заслуги за ремонт дороги в с. Залокоть. Проте їх абсолютно не хвилює, що, скажімо, дорога через перевал зовсім розбита. Ще в 2010 році виключно заслузі нардепа Ю. Кармазіну на ній був зроблений капітальний ремонт. І тоді так само ці та інші горе-політики незаслужено тягнули на себе ковдру. Краще б, засукавши рукави взялися до виконання своїх обов’язків, а не займалися голослів’ям та самовихвалянням.

А 2 вересня борислачани відзначали день міста. Із нагоди свята місцеві чиновники приурочили відкриття мосту на вул. Героїв ОУН-УПА. Як пафосно виглядало, коли нардеп Матківський вихвалявся перед людьми, що завершення будівництва моста – його заслуга. І як голосно співали йому хвалебні оди місцеві князьки. І ні кого з них не мучили докори совісті, що Матківський має таке ж відношення до моста, як і до будівництва доріг в селах Новий Кропивник, Опаці, тощо.

Насправді, коли сталася надзвичайна подія в Стебнику (провалилась частина землі), для ліквідації наслідків лиха на рівні Кабміну було створено урядову комісію, яку очолив перший віце-прем’єр-міністр С. Кубів. Саме він з метою більш детального вивчення ситуації залучив до роботи в комісії місцеві громадські організації. Спільними зусиллями було розроблено ряд заходів із розвантаження дороги на Трускавець, направивши частину вантажівок через Борислав. А для цього потрібно дуло завершити будівництво моста на вул. Героїв ОУН-УПА. І за ініціативи С. Кубіва й були виділені кошти на завершення ремонту моста. Ось кого потрібно було запросити на відкриття моста й щиро подякувати. Може, тоді б знайшлись кошти для ремонту дороги через перевал? От тільки Матківського днем із вогнем не відшукати, щоб пролобіювати це питання на рівні Києва. Вочевидь, хвалений нардеп очікує, як знову місцеві активісти доб’ються виділення коштів, а він приїде пропіаритися.

P.S. У той час, коли номер був готовий до друку, в редакцію звернулись обурені східничани з питанням, коли буде відремонтована дорога через перевал. Вони зверталися вже із цим питанням на гарячу лінію в Кабмін, до Львівської облдержадміністрації, однак чіткої відповіді щодо проведення ремонтних робіт ніхто не дав. Дійшло до того, що жителі гірських сіл готові піти на крайні заходи й перекрити дорогу. Наближається зима, а по такій дорозі не те, що їздити неможливо, а й небезпечно, оскільки можливі зриви машин в провалля і це може призвести до масових жертв. Невже для того, щоб виконати свій обов’язок, потрібно допускати до надзвичайних подій? Переконані в тому, що голова Львівської ОДА донесе дану проблему до вищих керівників держави, і кошти на ремонт перевалу віднайдуть.

КРАЙ НЕЗАЙМАНОЇ… КОРУПЦІЇ

Хоча де ті ж самі місцеві князьки – піляки, яворські та інші? Пролетіло літо, вони гарно засмагли за кордоном, а місцеві проблеми, як завжди, по боку. Один чиновник живе у Львові, у Східницю їздить хіба що в гості до «другана» Піляка, а в іншого – позашляховик, який проїде по будь-якій дорозі. А про інтереси жителів регіону згадують тільки тоді, коли слід, приписавши собі чужі заслуги, пропіаритися.

Фото: Ірина Журавчак

ГОЛОВУ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОГО ОБЛАВТОДОРУ СПІЙМАЛИ НА КРАДІЖЦІ 1 МЛН ГРН