24 березень 2024, Неділя, 13:40

Поговорили і забули

10 Вересня 2019г.
Труба

Чинне законодавство України передбачає, що контроль за діяльністю Державного бюро розслідувань також здійснює Комітет Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.

Так, згідно із ч. 5 ст. 23 ЗУ Про ДБР не рідше одного разу на рік вказаний Комітет проводить відкриті для громадськості слухання на тему діяльності Державного бюро розслідувань, виконання покладених на Державне бюро розслідувань завдань, додержання ним законодавства, прав і свобод людини і громадянина.

Такі слухання відбулися 29.05.2019, за результатами яких Комітетом затверджено рекомендації.

(Стенограма засідання та рекомендації слухань)

У рекомендаціях вказано, зокрема, наступне:

«Державному бюро розслідувань:

- розробити за затвердити Положення про Дисциплінарну комісію ДБР;

- невідкладно направити до Зовнішньої конкурсної комісії кваліфікаційні вимоги на вакантні посади керівників, їх заступників та працівників підрозділів Внутрішнього контролю ДБР;

- ужити заходів щодо створення та організації роботи Дисциплінарної комісії ДБР

ужити всіх необхідних заходів для відновлення роботи Ради громадського контролю при ДБР і т.д.».

Варто зазначити, що рекомендації комітету різко дисонують із тим, що обговорювалося та висловлювалося під час самих слухань.

Наприклад, на слуханнях досить предметно та детально обговорювалося питання про притягнення директора ДБР до кримінальної відповідальності за умисне порушення вимог ч. 2 ст. 12 ЗУ Про ДБР та рішення ОАСК щодо заборони одноособового ухвалення кадрових рішень за ст. 365 та 382 КК України.

Але саме головне, у рекомендаціях відсутні висновки та оцінки результатів діяльності директора ДБР.

Тим не менше.

Сьогодні вже вересень місяць, а від дня засідання Комітету пройшло понад три місяці.

Тим часом директор ДБР опублікував на Українській правді свій блог, де намагається переключити увагу суспільства від «результатів» розслідування резонансних справ (Порошенко, бронежилети і ін., оскільки там очевидний провал) на кількісні показники роботи слідчих.

Але, хотілося б дізнатися, що зроблено самим директором Бюро для виконання вищевказаних рекомендацій Комітету. Тим більше, що вони по суті є вимогами Закону, які директор ДБР Р. Труба успішно не виконує.

Відповідь проста – нічого:

- Рада громадського контролю при ДБР залишається заблокованою з 26.04.2019;

- Конкурси на посади до підрозділів Внутрішнього контролю не оголошені та, відповідно, не проведені;

- Дисциплінарна комісія ДБР не створена.

Хто в цьому винен? Чи достатньо трьох місяців для виконання вищевказаних пунктів рекомендацій? Чи мав директор ДБР можливість та повноваження для виконання рекомендацій Комітету?

Відповідь очевидна.

Директор ДБР Р. Труба мав можливість, а в силу вимог Закону - зобов’язаний створити умови для проведення конкурсу до підрозділів Внутрішнього контролю Бюро, зобов’язаний створити та забезпечити діяльність Дисциплінарної комісії ДБР, Ради громадського контролю при ДБР.

Вважаю, що затягування із прийняттям кадрового рішення стосовно директора ДБР лише посилює негативні наслідки його діяльності.

ЧЛЕНИ РГК ПРИ ДБР ПОСКАРЖИЛИСЬ НА ТРУБУ ДО ГПУ

89823080 4034293579945875 8967205416928804864 O
Олег Шрам Адвокат, ексрадник директора Державного бюро розслідувань, голова правління ГО «Рада громадського контролю»,