Потрапляння ракети та теракт - версії СБУ катастрофи українського літака - Резонанс - о коррупции, взятках, судьях, власти

01 апрель 2020, Среда, 23:01

Потрапляння ракети та теракт — версії СБУ катастрофи українського літака

10 января 2020г.

Служба безпеки України розглядає дві пріоритетні версії причин, які призвели до авіакатастрофи літака рейсу PS752 в Ірані: перша – потрапляння ракети, друга – теракт. Про це повідомив керівник СБУ Іван Баканов під час засідання спеціальної робочої групи СБ України, яка відбулася 10 січня під його головуванням.

Про це повідомляє Резонанс із посиланням на пресцентр СБУ.

- Дійсно, версія про потрапляння ракети зенітно-ракетного комплексу «ТОР» привертає сьогодні найбільшу увагу суспільства. Однак достатньо відкрити інструкцію з експлуатації ЗРК, аби виникла низка запитань, котрі потребують додаткових відповідей. Зокрема, мова йде про дальність польоту ракети, нюанси щодо керування комплексом тощо. Усі питання зараз опрацьовуються», - заявив Іван Баканов.

Що стосується версії теракту, то цю інформацію СБУ також ретельно вивчає та аналізує. «Адже тема надто важлива, аби зараз робити якісь поспішні висновки. Можу завірити, що ми обов’язково повідомимо суспільству усю об’єктивну, перевірену інформацію, - підкреслив Іван Баканов.

Також голова Служби подякував представникам Офісу Президента, РНБО, МЗС, Служби зовнішньої розвідки, інших органів влади та міжнародним партнерам, які з перших хвилин трагедії долучилися до її розслідування. Іван Баканов нагадав, що була сформована окрема слідча група СБУ, яка зараз ефективно працює в Ірані.

ЧОМУ Б НЕ ПЕРЕВІРИТИ ВЕРСІЮ КАСИРКИ Й КОНСЬЄРЖА, КОЛИ ВОНИ МАЮТЬ РАЦІЮ?

Окремо голова СБУ закликав громадян більш обережно ставитися до розповсюдження неперевірених даних щодо трагедії.

- У новій сучасній реальності, коли соціальні мережі генерують нові конкурентні смисли та ідеї для всього людства, часто і густо підміняють собою державні інституції та правоохоронні органи, дуже важливо не розучитися думати й робити висновки, ґрунтуючись на фактах, а не на фейках. Ми всі пов'язані один з одним і всі разом будемо нести відповідальність за розтиражовані фейковисновки. Потрібно набратися терпіння і почекати результатів розслідування з боку компетентних органів, які засновані на доказах, - додав Баканов.

НЕ ВИКЛЮЧАЮ, ЩО НАШ ЛІТАК МІГ БУТИ ЗБИТИМ, — ГОЛОМША ПРО АВІАКАТАСТРОФУ В ТЕГЕРАНІ (ОНОВЛЕНО)

Як писав Резонанс, літак Boeing 737-800NG авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» рейсу PS752 з Тегерану до Києва зазнав катастрофи невдовзі після вильоту з міжнародного аеропорту столиці Ірану вранці 8 січня. Загинули всі 176 людей, які були в літаку, – 167 пасажирів і 9 членів екіпажу. Серед загиблих – громадяни семи країн, в тому числі 63 канадці та 11 українців (всі 9 членів екіпажу і 2 пасажирів).

Український літак у Тегерані був збитий іранською ракетою, заявив прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо на конференції. «Дані вказують на те, що літак був збитий іранською ракетою класу «земля-повітря». При цьому це було ненавмисно. Ця нова інформація посилює потребу в ретельному розслідуванні інциденту. Канада працює зі своїми союзниками, щоб забезпечити ретельне та достовірне розслідування для встановлення причин цієї фатальної катастрофи», – сказав Трюдо, посилаючись на «низку джерел», включно з канадською розвідкою.

Президент України Володимир Зеленський доручив Генеральному прокурору відкрити кримінальне провадження щодо катастрофи літака МАУ.

"Офіс Генерального прокурора за повідомленнями у ЗМІ розпочав досудове розслідування авіакатастрофи літака компанії «Міжнародні авіалінії України», що виконував рейс PS752 за маршрутом Тегеран-Київ. Метою розслідування є встановлення фактів, що призвели до загибелі, за попередніми даними, 167 пасажирів і 9 членів екіпажу. Серед них були українці. Відповідні дані внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей)", - у свою чергу повідомили у прокуратурі.

ДІЇ ВЛАДИ ЩОДО АВІАКАТАСТРОФИ БОЇНГУ В ІРАНІ: ХРОНІКА ЮРИДИЧНОЇ ПРОФАНАЦІЇ