15 сентябрь 2019, Воскресенье, 23:08

взятка декларация ДТП в Харькове задержание в Иванковичах Мошенничество туроператоров НАБУ Нацполиция происшествия прокуратура СБУ Укрзализныця

Про резонансне рішення КСУ щодо НАБУ

7 июня 2019г.
0
Фото: НАБУ

Із приводу резонансного рішення КСУ про скасування повноваження НАБУ хочу зауважити, що Антикорупційне бюро є державним правоохоронним органом, на який покладається попередження, виявлення, припинення, розслідування та розкриття корупційних правопорушень, віднесених до його підслідності, а також запобігання вчиненню нових(абзац перший.

Разом з тим, законодавець чомусь окремо наділив Бюро правом, за наявності підстав, передбачених законом, подавати до суду позови про визнання недійсними угод у порядку, встановленому законодавством України (абзац другий частини першої статті 1, пункт 13 частини першої статті 17 Закону «Про НАБУ»), тобто фактично поклав на орган досудового розслідування здійснення не властивих йому представницьких функцій. І це в той час, коли згідно вимог Конституції України представляти інтереси держави в судах має право прокуратура, зокрема і Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП).

Тобто, делегувати такі повноваження спеціалізованої прокуратури Антикорупційному бюро Верховна Рада України не мала права.

Я вже неодноразово стверджував, що НАБУ створено з фактично необмеженими повноваженнями, що сприяло тому, що воно виявилось безконтрольним та безнаглядним, створило підгруття для зловживань своїми службовими повноваженнями, а також відволікає його від виконання своїх основних функцій, а саме боротьби із корупцією у вищих ешелонах влади.

Кожен орган повинен займатись тим, для чого його створено у відповідності до Конституції і законів України, жодних виключень не можу бути, навіть для тих органів, які утримуються за кошти з-за кордону. В зв’язку з цим, потрібно його очільнику пам’ятати приписи ст. 19 Основного Закону, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У КСУ ПОЯСНИЛИ, ЧОМУ ПІДЛЕГЛІ СИТНИКА НЕ МОЖУТЬ ДУБЛЮВАТИ САП

Олексій Баганець Екс-заступник Генерального прокурора України, заслужений юрист України, кандидат юридичних наук, адвокат