Суд залишив Дніпроавіа Коломойському - Резонанс - о коррупции, взятках, судьях, власти

05 декабрь 2019, Четверг, 23:37

взятка декларация ДТП в Харькове задержание в Иванковичах Мошенничество туроператоров НАБУ Нацполиция происшествия прокуратура СБУ Укрзализныця

Суд залишив Дніпроавіа Коломойському

30 сентября 2019г.

Господарський суд Київа відмовив Фонду державного майна України в розірванні договору з ТОВ "Галтера" про купівлю 95% акцій ВАТ "Авіаційна компанія "Дніпроавіа".

Таке рішення суд прийняв 11 вересня, передає Резонанс із посиланням на Наші гроші. З матеріалів справи відомо, що 28 серпня 2009 р. за результатами конкурсу ФДМУ продав "Галтера" акції "АК "Дніпроавіа" за 59,02 млн грн.

Було укладено договір, який передбачав фінансові зобов’язання покупця та затверджена концепція післяприватизаційного розвитку авіакомпанії. В 2011 р. було створено ТОВ "Міжнародний аеропорт "Дніпропетровськ", до статутного капіталу аеропорту передали частину майна авіакомпанії.

На виконання інвестиційної програми "АК "Дніпроавіа" повинна була інвестувати 882,1 млн грн. Зокрема 107 млн грн. на реконструкцію штучної злітно-посадкової смуги, яка підлягає передачі у власність держави. Проте компанія запропонувала вкласти лише 6,12 млн грн.

За договором приватні власники зобов’язані передати в державну власність крім злітно-посадкової смуги також радіомаячну систему РМС СП – 80 М та земельні ділянки, на яких вони розташовані. Але цього не було зроблено, обіцяні інвестиції склали лише 142,15 млн грн. Після чого ФДМУ звернувся до суду про розірвання договору купівлі-продажу авіакомпанії.

Госпсуд Києва в своєму рішенні констатував, що в договорі з ФДМУ не було вказано, якому органу "АК "Дніпроавіа" має передати майно. Такий орган Кабміном було визначено лише в листопаді 2015 р., майно передали в управління Міноборони.

При цьому, перелік майна в урядовому документі відрізнявся від списку, що значився у договорі з ФДМУ. Тому суд вирішив, що авіакомпанія не мала можливості вчасно виконати пункти договору щодо передачі майна аеропорту державі. В 2014 р. аеропорт використовували військові і "Галтера" пропонувала ФДМУ внести зміни до договору, що суд розцінив як намагання фірми його виконувати.

Саме проведення військовими АТО на Донбасі суд визнав причиною інвестування фірмою в реконструкцію штучної злітно-посадкової смуги в 18 разів менше коштів від обіцяних.

Доводи ФДМУ, що реконструкцію аеропорту можна було зробити до початку АТО суд прийняв критично, так як договір не передбачав конкретної дати початку робіт, авіакомпанія мала право самостійно визначити цей термін до кінця 2014 р. – кінцевого строку внесення інвестицій.

ТОВ "Галтера" пов’язана зі співвласником групи "Приват" Ігорем Коломойським.