28 березень 2024, Четвер, 19:52

Тендер для Іллічівського порту з наперед визначеними переможцями?

2 Лютого 2018г.
Фото: Національний промисловий портал
Фото: Національний промисловий портал

Олександр Маузер, для Резонансу

Тендер на реконструкцію причалу Іллічівського морського порту планують завищити на мільйон гривень

Якщо проаналізувати деякі тендери, можна помітити, що перемагають одні й ті самі учасники, незважаючи на те, що під час процедури закупівлі пропонуються нижчі цінові пропозиції.

Наприклад, ТОВ «Анкор» зі статутним капіталом у 16,5 тис. грн. за час своєї діяльності перемогло майже в половині тендерів, де брало участь, на загальну суму 7,5 млн грн. За цією інформацію:

При чому, по три рази це ТОВ перемогло там, де замовниками виступали Адміністрація Ізмаїльського морського порту, Іллічівського морського порту та Миколаївська філія ДП "Адміністрація морських портів України".

Ще одним рекордсменом при проведенні закупівель для портів виступає ДП «Державний проектно-вишукувальний та науково-дослідний інститут морського транспорту «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ», який також переміг у половині тендерів на суму майже 14 млн грн.

Часто ТОВ «Анкор» та «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ» «виступають в парі».

При цьому, активніше брати участь та підписувати контракти обидва підприємства почали з серпня 2017 року (див. графік).

Наприклад, у листопаді 2017 року ТОВ «Анкор» разом з «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ» брало участь та виграло тендер на проведення будівельних робіт та поточний ремонт пасажирського причалу на замовлення Миколаївської філії ДП "Адміністрація морських портів України". Хоча пропозиція у «Анкору» вартувала 78,95 тис. грн, в той час як інший учасник тендеру ТОВ «ЛАКОСА» пропонував нижчу ціну – 60 тис. грн.

Аналогічну ситуацію можна спостерігати тепер, коли проводиться тендер на роботи з реконструкції причалу на замовлення Іллічівської філії ДП «Адміністрація морських портів України».

Так, 30 січня відбувся розгляд пропозицій учасників закупівлі робіт «Проектно-вишукувальні роботи з реконструкції гідротехнічної частини причалу №2 ІФ ДП «АМПУ» (інв.№4572)»

Участь в закупівлі взяли ТОВ «Лакоса», ТОВ «Дунайтранспроект» та вже знайомі нам «Анкора» і «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ». За результатом було відхилено пропозицію ТОВ «Лакоса», яка серед учасників була найбільш економічно вигідною (1,78 млн грн.).

Наступною економічно вигідною є пропозиція «Дунайтранспроект», яка на 720 тис. грн. менша від розміру остаточної пропозиції «Анкора», та на 1,17 млн грн. (!) менша «ставки» «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТу».

Крім того, «Дунайтранспроект» пропонує на 1,17 млн грн. менше від розміру очікуваної вартості, заявленої замовником, тобто, Ілічівською філією ДП «Адміністрація морських портів України».

Очевидно, що має місце досить великий розрив серед заявлених пропозицій.

Однак, за інформацією з власних джерел нам стало відомо, що хоча ТОВ «Дунайтранспроект» запропонував найнижчу цінову пропозицію, цього учасника можуть відхилити за суто формальними підставами. Таким чином, відкривши вільний шлях для чергової перемоги ТОВ «Анкор» або «ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ».

Такі дії прямо порушують норми Закону «Про державні закупівлі», адже завищення на мільйон гривень може призвести до порушення принципу максимальної економії та ефективності використання державних коштів.

Раніше за результатами аналізу розрахунків Громадської ініціативи «Антикорупційний монітор» щодо ДП "ЧОРНОМОРНДІПРОЕКТ" було виявлено ряд корупційних ознак:

Резонанс і далі буде стежити за даною ситуацією та обо‘язково поінформує читачів щодо результатів цього тендеру.

СУД НАЗНАЧИЛ БЫВШЕМУ ГЛАВЕ АДМИНИСТРАЦИИ МОРСКИХ ПОРТОВ ЗАЛОГ В 12 МЛН ГРН