Головна Економіка До 2030 року росія може втратити майже половину цивільного авіапарку через санкції

До 2030 року росія може втратити майже половину цивільного авіапарку через санкції

До 2030 року росія втратить близько половини цивільного авіапарку - розвідка

російські авіакомпанії, які залишилися без доступу до імпорту нових літаків, запасних частин і повноцінного технічного обслуговування через міжнародні санкції, до кінця десятиліття ризикують втратити значну частину свого цивільного флоту. За оцінками Служби зовнішньої розвідки України, до 2030 року з експлуатації вийдуть 109 іноземних літаків, а також 230 радянських машин, вік яких сягає 40–60 років.

Про це розповідає Резонанс

Вплив санкцій на авіаційний парк росії

За даними розвідки, на російських перевізників нині припадає 1135 літаків, однак реально використовуються лише 1088 – решту вже розібрали на запчастини. Прогнозується, що за поточних умов протягом наступних п’яти років росія втратить майже половину свого цивільного авіапарку.

“Зараз у російських перевізників 1135 літаків, із них літають лише 1 088 – решту вже розібрано на запчастини. Якщо тенденція збережеться, за п’ять років росія втратить майже половину цивільного авіапарку” – повідомили у розвідці.

Крім літаків, в СЗР відзначають і плани списання понад 200 вертольотів, більшість з яких виготовлені на підприємствах самої росії. Головною причиною цього називають санкційні обмеження, що позбавили перевізників можливості якісно обслуговувати іноземну техніку. Для продовження використання старих радянських літаків росавіація штучно подовжує терміни експлуатації аж до 60 років, ігноруючи реальний технічний стан машин. Також безпідставно збільшується ресурс двигунів SaM-146 для літаків “Суперджет”.

Проблеми з виробництвом і пошуком резервів

Попри державні плани щодо збільшення власного авіавиробництва, реальні результати виявилися вкрай скромними: у 2022–2025 роках до флоту додалося лише 13 нових літаків замість запланованих понад 120. У 2025 році авіазаводи передали перевізникам лише одну машину з 15 запланованих. З метою компенсації дефіциту літаків москва намагалася орендувати повітряні судна за кордоном, але після відмови Казахстану, Катару, Кувейту та Ефіопії авіакомпанії змушені були перейти до використання внутрішніх резервів. Зокрема, вантажна компанія “Волга-Днепр” передала “Аерофлоту” вісім літаків Boeing для розбирання на запчастини та підтримки роботи решти флоту.

Паралельно з технічними проблемами зростає і міжнародний тиск. Міжнародна організація цивільної авіації (ІКАО) у своїй останній резолюції звинуватила росію у дестабілізації глобальної авіанавігації через систематичні перешкоди GPS та закликала припинити порушення міжнародного авіаційного права.

Крім того, на Бельгію посилюється тиск із закликами дозволити використання заморожених російських активів для створення “репараційного кредиту” Україні, особливо після того, як низка західноєвропейських країн, зокрема Берлін, змінила свою позицію з цього питання.

Читайте також