Чи є зараз у Президента право призначити т.в.о. директора ДБР? - Резонанс - о коррупции, взятках, судьях, власти

07 июнь 2020, Воскресенье, 05:14

взятка декларация ДТП в Харькове задержание в Иванковичах Мошенничество туроператоров НАБУ Нацполиция происшествия прокуратура СБУ Укрзализныця

Чи є зараз у Президента право призначити т.в.о. директора ДБР?

22 мая 2020г.
0

Олег Шрам

Сьогодні під час засідання Комітету ВРУ з питань правоохоронної діяльності народний депутат Андрій Осадчук вказав про те, що чинний Закон не передбачає можливості заміни Президентом тимчасово виконуючого обов’язки директора ДБР.

Тому, на його думку, виконання обов’язків директора Бюро заступниками директора по черзі є законним, а проблема полягає в тому, щоб дотримувалася черговість у 60 днів.

Абсолютно не погоджуюсь з такою позицією.

1. Дійсно, Закон №305-IX встановлює, що т.в.о. директора ДБР призначається Президентом упродовж 5 днів з моменту набрання чинності цим Законом.

2. Але Закон №305-IX встановлює і те, що повноваження призначеного Президентом т.в.о. директора припиняються тільки у день призначення на посаду Директора Державного бюро розслідувань у порядку, визначеному Законом України "Про Державне бюро розслідувань".

Тобто:

1) з 27.12.19 до обрання нового директора його повноваження може виконувати тільки т.в.о., призначений Президентом;

2) так, Закон №305-IX встановлює Президенту 5 днів після набрання чинності Законом для призначення т.в.о. директора;

3) повноваження т.в.о. директора ДБР припиняються автоматично у день призначення новообраного директора Бюро;

4) так, в Законі №305-IX відсутня норма про те, що Президент може призначити іншого т.в.о. директора ДБР;

5) але Закон №305-IX не передбачає і права Президента достроково припинити повноваження вже призначеного ним т.в.о. директора ДБР, з будь-яких підстав.

Таким чином, якщо дотримуватися логікі Андрія Осадчука про те, що Президент не має права призначити іншого т.в.о. директора ДБР, можна зробити, на мою думку, однозначний висновок про те, що:

1) Президент також не мав права припиняти повноваження вже призначеного ним т.в.о. директора ДБР Ірини Венедіктової;

2) Ірина Венедіктова незаконно звільнена з посади т.в.о. директора ДБР;

3) як наслідок, Ірина Венедіктова незаконно призначена на посаду Генерального прокурора.

Погоджуєтесь?

А тепер питання:

1. Чи має право Верховна Рада України делегувати своїх членів до складу Конкурсної комісії ДБР, якщо строки на виконання цього повноваження, встановлені в перехідних положеннях Закону №305-IX, закінчилися ще 27 січня?

2. Чи має право Конкурсна комісія, сформована за межами встановлених Законом №305-IX строків, обирати нового директора ДБР?

3. Чи буде новообраний директор ДБР легітимним, якщо комісія, яка його обрала, сформована з порушенням Закону (за межами встановлених строків) і сам конкурс проведений з порушенням Закону (поза межами встановлених строків)?

Відповідь знаходиться у ч. 2 ст. 19 Конституції України, де прямо встановлено наступне: органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вихід із цієї ситуації, як і з багатьох інших, завжди є. Проблема в іншому: Закони потрібно читати від початку і до кінця. І виконувати їх потрібно від початку і до кінця, а не лише в тих частинах, які є зручними в певний проміжок часу чи ситуації.

Джерело

ЯК НЕ ЗАБЛУКАТИ У ЛАБІРИНТАХ ПІДСЛІДНОСТІ

Олег Шрам Адвокат, ексрадник директора Державного бюро розслідувань,член правління ГО «Рада громадського контролю»,