24 березень 2024, Неділя, 07:43

Чому оскаржено результати конкурсу на посаду голови НАЗК

17 Грудня 2019г.
Original

Державний суверенітет можна визначити як верховенство держави на своїй території і незалежність у міжнародних відносинах. Верховенство держави означає дію в межах її території тільки однієї публічної влади, яка визначає повноваження усіх державних органів і посадових осіб, а також підлеглість цій владі всього населення території.

Далі, є Основний Закон України, який має найвищу юридичну силу та норми якого є нормами прямої дії.

Це Конституція України.

Для органів державної влади, їх посадових осіб, в т. ч. для Кабінету Міністрів України, Прем’єр-Міністру України, членам Уряду, в ст. 19 Конституції України встановлено обов’язок діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Наступне.

Стаття 1 Конституції України - Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава.

Стаття 2 Конституції України - суверенітет України поширюється на всю її територію.

Стаття 5 Конституції України - носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Стаття 38 Конституції України - громадяни мають право брати участь в управлінні державними справами, у всеукраїнському та місцевих референдумах, вільно обирати і бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Наголошую, що саме громадяни, не іноземці, не особи без громадянства, а громадяни нашої держави мають право брати участь в управлінні державними справами.

На жаль, вказані норми Основного Закону України для вищого органу у системі органів виконавчої влади, тобто для Уряду України, очевидно лише набір слів.

Поясню.

28.10.2019 розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1017-р затверджено склад Конкурсної комісії з відбору на посаду Голови Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК).

До складу цієї Комісії, крім трьох громадян України, включені троє іноземців: Тільман Хоппе - громадянин Німеччини, Горан Клименчич - громадянин Словенії та Майкл Сірс – громадянин Сполучених Штатів Америки.

При цьому, згідно із ч. 5 ст. 6 Закону України «Про запобігання корупції» рішення Конкурсної комісії вважається прийнятим, якщо за нього на засіданні проголосували чотири члени Конкурсної комісії, серед яких троє вказаних іноземців.

Тобто, як би не голосували у складі комісії троє громадян України, якщо хоча б один іноземець проти – рішення не прийняте.

Вказана комісія з 08.11.2019 по 16.12.2019 провела конкурс та визначила переможця на посаду голови НАЗК.

А тепер запитаємо себе:

- хто обрав нам в Україні голову центрального органу виконавчої влади – Національного агентства з питань запобігання корупції?!

- де виключне конституційне право громадян України брати участь в управлінні державними справами?!

- де єдине джерело влади?!

- де державний суверенітет?!

Насправді, вказаний факт це лише один із багатьох випадків порушення державного суверенітету України. Про це говорять політики, журналісти, науковці, фахівці в галузі права, представники громадянського суспільства…

16.12.19 як учасник «конкурсу» на посаду Голови НАЗК та громадянин подав адміністративний позов, в якому прошу скасувати вищевказане розпорядження Уряду України від 28.10.2019 про затвердження складу Конкурсної комісії та скасувати рішення конкурсної комісії, в т.ч. і про визначення переможця.

Переконаний, участь будь-яких іноземців в управлінні державними справами є недопустима. Ні прямо, ні опосередковано, зокрема через представників громадськості.

Уряд України, в свою чергу, теж має понести відповідальність.

Справа №640/25016/19

Далі буде

89823080 4034293579945875 8967205416928804864 O
Олег Шрам Адвокат, ексрадник директора Державного бюро розслідувань, голова правління ГО «Рада громадського контролю»,