Чому важливо негайно створити зовнішню Конкурсну комісію ДБР? — Резонанс - о коррупции, взятках, судьях, власти

08 август 2020, Суббота, 17:30

взятка декларация ДТП в Харькове задержание в Иванковичах Мошенничество туроператоров НАБУ Нацполиция происшествия прокуратура СБУ Укрзализныця

Чому важливо негайно створити зовнішню Конкурсну комісію ДБР?

15 января 2020г.

Відповідно до Закону про удосконалення діяльності Державного бюро розслідувань, який набув чинності 27 грудня минулого року, конкурс на посаду директора Бюро, а також на посади керівників підрозділів внутрішнього контролю центрального апарату та територіальних органів Бюро проводить так звана Зовнішня Конкурсна комісія.

До складу цієї Комісії входять по три особи, визначені Президентом України, Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів України.

Так, Президент України визначає своїх представників самостійно та може це зробити у будь-який час.

Кабінет Міністрів України станом на сьогодні не визначив своїх представників до складу Комісії. При цьому, Уряд ухвалює відповідне рішення на підставі пропозицій міжнародних організацій, з якими Україна співпрацює у сфері запобігання і протидії корупції.

В свою чергу, Верховна Рада України очевидно не планує розглядати це питання на останньому пленарному тижні поточної сесії.

Таким чином, вже можна стверджувати про існування загрози порушення встановленого Законом строку обрання директора ДБР.

Нагадаю, що граничний строк для обрання директора ДБР – 25 квітня цього року.

Одночасно, затягування питання зі створенням цієї Конкурсної комісії прямо впливає і на формування іншого важливого підрозділу Бюро – підрозділу внутрішнього контролю.

Так, до повноважень цього підрозділу, зокрема, належить:

1) запобігання вчиненню правопорушень працівниками Державного бюро розслідувань згідно з вимогами законів України "Про запобігання корупції" та "Про державну службу";

2) здійснення контролю за дотриманням працівниками Державного бюро розслідувань правил етичної поведінки, вимог щодо недопущення виникнення конфлікту інтересів;

3) проведення перевірок працівниками Державного бюро розслідувань на доброчесність та моніторингу способу їх життя;

4) перевірка інформації, що міститься у зверненнях фізичних та юридичних осіб, засобах масової інформації, інших джерелах, у тому числі отриманої через спеціальну телефонну лінію, сторінку в мережі Інтернет, засоби електронного зв’язку ДБР, щодо причетності працівників Державного бюро розслідувань до вчинення правопорушень;

5) проведення службового розслідування стосовно працівників Державного бюро розслідувань;

6) вжиття заходів щодо захисту працівників ДБР, які повідомляють про вчинення протиправних дій чи бездіяльність інших працівників Бюро.

Однак, зараз в Бюро є лише керівник управління внутрішнього контролю та два поліграфологи.

Думаю, ні в кого не виникає сумніві, що три працівники цього підрозділу фізично не в силах виконати вищевказані завдання.

Тому, сподіваюся, що питання формування Конкурсної комісії буде вирішено в найближчий час, що надасть змогу усунути в короткий термін негативні наслідки діяльності попереднього керівника Бюро, а також дозволить запобігати та припиняти порушенням законності усіма працівниками Бюро у подальшій діяльності.

Також, сподіваюся, що Кабінетом Міністрів України будуть враховані вимоги Конституції України та до складу Конкурсної комісії будуть делеговані громадяни України, які мають бездоганну ділову репутацію, високі професійні і моральні якості, суспільний авторитет.

КОНКУРС НА ПОСАДУ ДИРЕКТОРА ДБР МОЖУТЬ ЗАТЯГНУТИ НА НЕВИЗНАЧЕНИЙ ТЕРМІН, — ОЛЕГ ШРАМ

Олег Шрам Адвокат, ексрадник директора Державного бюро розслідувань,член правління ГО «Рада громадського контролю»,