Після останніх атак ізраїлю на об’єкти в ірані ситуація із безпекою торговельного судноплавства поблизу Ормузької протоки суттєво ускладнилася. Дедалі більше країн закликають свої судна не проходити через Аденську затоку та південну частину Червоного моря, щоб мінімізувати ризики для екіпажів і вантажів.
Про це розповідає Резонанс
Зростання напруги та нові рекомендації для судновласників
Ізраїль продовжує удари по території ірану, що призвело до помітної ескалації конфлікту в регіоні. Хоча раніше торгові маршрути між іраном, ОАЕ та Оманом, а також рейси через Червоне море працювали у звичному режимі, останнім часом посилилися офіційні попередження щодо безпеки судноплавства. Іран неодноразово погрожував перекрити Ормузьку протоку у відповідь на тиск із боку західних країн.
Наразі уряди Греції та Великої Британії звернулися до своїх торговельних флотів з вимогою уникати проходження через Аденську затоку, а всі рейси через Ормузьку протоку реєструвати у відповідних органах після атак ізраїлю на іран.
Дії грецьких і британських судновласників та стан протоки
Грецькі судновласники, які контролюють найбільший танкерний флот у світі, отримали заклик надсилати інформацію про свої судна, що проходять Ормузькою протокою, до Міністерства морського господарства Греції. Це пов’язано із загостренням ситуації на Близькому Сході та зростанням небезпеки в регіоні.
Через події на Близькому Сході та ескалацію військових дій у ширшому регіоні, (грецьке) Міністерство судноплавства… терміново закликає судноплавні компанії надіслати… інформацію про грецькі судна, які проходять у морській зоні Ормузької протоки
Міністерство транспорту Великої Британії також видало документ, у якому рекомендує суднам під британським прапором та суднам, зареєстрованим у Гібралтарі, на Бермудських островах та на острові Мен, уникати плавання через південну частину Червоного моря та Аденську затоку.
Водночас Європейський Союз та міжнародні судноплавні асоціації запевняють, що Ормузька протока залишається відкритою для комерційного руху, а потік вантажів не зупинявся. Проте дедалі більше судновласників діють обережно, намагаючись уникати небезпечних зон у Червоному морі та Перській затоці.
Як зазначив представник Baltic and International Maritime Council (BIMCO) Якоб Ларсен, якщо буде доведено участь Сполучених Штатів у атаках, ризик подальшої ескалації у регіоні значно зросте. Це може призвести до ракетних атак на судна або мінування Ормузької протоки.