20 квітень 2024, Субота, 13:23

ОАСК зобов‘язав міграційну службу “розсекретити” інформацію про громадянство Углави

10 Травня 2018г.
18622299 1417859388274965 3829934349021076500 N

Державна міграційна служба України зобов’язана надати документи, які містять інформацію про дату та підстави припинення першим заступником директора НАБУ громадянства Республіки Грузія; а також інформацію про дату та підстави набуття Гізо Углавою громадянства України. Відповідне рішення було прийняте Окружним адміністративним судом м. Києва у справі за № 826/13775/17. Про це повідомляє Резонанс із посиланням на ІА Зрада.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що 15.09.2017 звернулась до Державної міграційної служби України з адвокатським запитом, в якому просила надати інформацію про дату та підстави припинення Гізо Углава громадянства Республіки Грузія; про дату та підстави набуття ним громадянства України та копії документів, які підтверджують набуття громадянства України.

ПАСПОРТНИЙ БАЛАГАН ПО-УКРАЇНСЬКИ

28.09.2017 позивач отримала відповідь відповідача, у якій останній вказав про неможливість надати запитувану інформацію, оскільки така інформація не може бути поширена без згоди суб'єкта персональних даних. 28.09.2017 позивач повторно звернулась з аналогічним запитом до відповідача, у якому зазначила, що Гізо Углава є Першим заступником директора Національного антикорупційного бюро України, і, відповідно до статті 5 Закону України "Про захист персональних даних", інформація щодо громадянства останнього не є конфіденційною інформацією. На вказаний запит позивач отримала відповідь відповідача, у якій зазначено, що конфіденційна інформація може поширюватись за бажанням (згодою) відповідної особи, у визначеному нею порядку, відповідно до передбачених нею умов. Позивач вважає, що відповідач протиправно відмовив у наданні запитуваної інформації, оскільки Гізо Углава є публічною фігурою, тому інформація про підстави і дату набуття останнім громадянства України і дату припинення громадянства Республіки Грузія не є конфіденційною та підлягає розголошенню.

Суд, розглядаючи цю справу, зазначив про наступне.

У Рішенні Конституційного Суду України від 20.01.2012 N 2-рп/2012 у справі за конституційним поданням Жашківської районної ради Черкаської області щодо офіційного тлумачення положень частин першої, другої статті 32, частин другої, третьої статті 34 Конституції України зазначено: "Вирішуючи питання щодо конфіденційності інформації про особу, яка займає посаду, пов'язану зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, та членів її сім'ї, Конституційний Суд України виходить з такого, що належність інформації про фізичну особу до конфіденційної визначається в кожному конкретному випадку. Перебування особи на посаді, пов'язаній зі здійсненням функцій держави або органів місцевого самоврядування, передбачає не тільки гарантії захисту прав цієї особи, а й додаткові правові обтяження. Публічний характер як самих органів-суб'єктів владних повноважень, так і їх посадових осіб вимагає оприлюднення певної інформації для формування громадської думки про довіру до влади та підтримку її авторитету у суспільстві".

Парламентська Асамблея Ради Європи у своїй Резолюції від 25.12.2008 N 1165 (1998) (далі - Резолюція N 1165) вказала, що публічні особи повинні усвідомлювати, що особливий статус, який вони мають у суспільстві, автоматично збільшує рівень тиску на приватність їхнього життя (пункт 6).

Згідно із законодавством України не належать до інформації з обмеженим доступом відомості, зазначені у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, поданій відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", крім відомостей, зазначених в абзаці четвертому частини першої статті 47 вказаного Закону (частина шоста статті 6 Закону N 2939-VI); персональні дані, зазначені у декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, оформленій за формою і в порядку, встановленими Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції" (частина третя статті 5 Закону України від 1 червня 2010 року N 2297-VI "Про захист персональних даних") (пункт 3.3 мотивувальної частини вказаного Рішення Конституційного Суду України).

Таким чином, не є конфіденційною інформація з особових справ, яка свідчить про дотримання особою, що займає посаду, пов'язану з виконанням функцій держави або органів місцевого самоврядування, встановлених кваліфікаційних чи інших обов'язкових для займання цієї посади вимог.

Загальновідомою є обставина, що з 25.04.2015 Гізо Углава обіймає посаду першого заступника директора Національного антикорупційного бюро України та відповідає за набір, навчання та роботу детективів, аналітиків та IT-відділу НАБУ. Згідно з частиною першою статті 1 Закону України "Про Національне антикорупційне бюро України"  Національне антикорупційне бюро України (далі - Національне бюро) є державним правоохоронним органом, на який покладається попередження, виявлення, припинення, розслідування та розкриття корупційних правопорушень, віднесених до його підслідності, а також запобігання вчиненню нових. Завданням Національного бюро є протидія кримінальним корупційним правопорушенням, які вчинені вищими посадовими особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та становлять загрозу національній безпеці.

З аналізу наведених правових положень вбачається, що посада, яку обіймає Гізо Углава, пов'язана з виконанням функцій держави, тому інформація щодо громадянства останнього не є конфіденційною.

ОБЫСК НАБУ У ПРЕДСЕДАТЕЛЯ ОКРУЖНОГО АДМИНСУДА КИЕВА НЕ ДАЛ РЕЗУЛЬТАТОВ

Як інформував Резонанс, наказ грузинського президента про припинення громадянства Гізо Углави з’явився лише 7 червня 2016 року. На посаду першого заступника директора НАБУ Артем Ситник призначив Углаву 25 квітня 2015 року. Тобто понад рік антикорупційний посадовець вищого рівня мав іноземне підданство. А. Ситнику вже закидають, як мінімум, службове недбальство.

"Генеральна прокуратура має розпочати відповідну перевірку, доручивши СБУ зібрати матеріали та докази за даним фактом. Уже на підставі цих матеріалів слід приймати інші рішення: скасування наказів, рішень, підписаних Углавою, тощо. На час перевірки слід відсторонити від виконання обов'язків як керівника НАБУ Ситника, так і його заступника Гізо Углаву", - заявляв Резонансу антикорупційний експерт Василь Вакаров.

ДЕМЧИНА СПРОСТУВАВ ЗАКИДИ СИТНИКА