» Рада посилила відповідальність за окремі порушення безпеки дорожнього руху

16 май 2021, Воскресенье, 21:49

Рада посилила відповідальність за окремі порушення безпеки дорожнього руху

16 февраля 2021г.
150224399_822003401862576_1222489945735585067_n

16 лютого 2021 року Верховна Рада України ухвалила в другому читанні комплексний законопроєкт №2695 від 27 грудня 2019 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху», який також посилює відповідальність за порушення ряду правил дорожнього руху.

Про це повідомляє Резонанс 16 лютого із посиланням на сайт парламенту.

Новий закон суттєво збільшує покарання за керування автомобілем напідпитку та у стані наркотичного сп'яніння. За керування авто напідпитку відповідальність збільшиться з 10 до 17 тис. грн. за перший випадок. За другий випадок протягом року - з 20 до 34 тис., а за третій - штраф у 51 тис. і позбавлення прав на 10 років з конфіскацією авто.

Крім того, вводиться поняття адмінарешту до 15 діб за п'яне водіння.

Також посилено кримінальну відповідальність за порушення ПДР, вчинене в стані алкогольного чи іншого сп'яніння, що спричинило тяжкі наслідки.

Законодавчо закріплюється можливість використання поліцейським технічних засобів відеозапису, з обов’язковим долученням таких матеріалів до протоколу про адміністративне правопорушення, а також передбачає можливість зупинки транспортного засобу поліцейським з метою проведення огляду водіїв з використанням спеціальних технічних засобів для перевірки на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, - уточнили на сайті МВС України. - Прийняття проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі порушення у сфері безпеки дорожнього руху» сприятиме запобіганню вчиненню правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху, більш стриманій і виваженій поведінці водіїв на дорогах і, як наслідок, призведе до зменшення кількості ДТП, особливо ДТП, учинених особами, які керували транспортними засобами в стані алкогольного сп'яніння або в стані, викликаному вживанням наркотичних або інших одурманюючих засобів.

Проект закону передбачає збільшення штрафів за низку адміністративних правопорушень:

- За перевищення максимально дозволеної швидкості більше, ніж на 50км/год – з 510 грн до 1700 грн.

- За залишення місця ДТП, з 255 грн до 3400 грн, а також передбачено можливість позбавлення права кермувати авто на строк до 1 до 2 років.

Раніше заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко заявив, що лише торік на дорогах України загинуло 3 550 осіб. Ці люди стали жертвами тих, хто порушив правила безпеки дорожнього руху - як правило, це перевищення швидкості, порушення правил обгону, виїзд на зустрічну смугу, керування в стані алкогольного сп'яніння.

За минулий рік патрульна поліція зупинила 129 тис водіїв, які керували автомобілем у нетверезому стані, тобто по 300 осіб за день.

«Це тільки ті, кого ми встигли зупинити. А скільки мільйонів разів українці сідали за кермо в нетверезому стані? Десятки мільйонів. Штраф 10 200 грн, повторний — 20 400, але це не зупиняє цих людей. Минулого року 9,5 тис. водіїв сіли повторно за кермо в стані сп'яніння і були спіймані, а 7 тис. — втретє. У нас є унікуми, затримані по 9 разів у стані алкогольного сп'яніння», — сказав Антон Геращенко.

Як нагадує Резонанс, 13 липня 2020 року ВР прийняла в першому читанні законопроект про адмінарешт та підвищення штрафів за водіння у п'яному вигляді. Законопроект №2695 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху" вносить зміни до низки статей Кримінального кодексу України, а також законів "Про дорожній рух" та "Про Національну поліції".

Пізніше на сайті Президента України з'явилася петиція із закликом припинити розгляд у Верховній Раді законопроекту №2695 про посилення відповідальності за водіння у п'яному вигляді як "диктаторського й такого, який збільшить рівень поліцейського свавілля та корупції".

ЧИ ЗМІНИТЬСЯ БЕЗПЕКА НА АВТОШЛЯХАХ ПРИ ПРИЙНЯТТІ ОДІОЗНОГО ЗАКОНОПРОЕКТУ 2695

Читайте Резонанс в Facebook и подписывайтесь на наш канал в Telegram