Хочу загострити увагу ДБР і суспільства щодо неприпустимості втягування органу в політику і уникнення помилок в кваліфікації дій.
Загалом потрібно усвідомити, що трапилось з осені до весни 2013-14 рр. Отже влада в Україні на протести проти виходу з ЄС вдалась до жорстокого побиття студентів, що підняло на протести всю Україну. І замість встановлення діалогу і врегулювання конфлікту, влада тодішнього президента Януковича, пішла далі - розпочала фізичну розправу над протестувальниками. А саме - було звезено із східних і південних областей України співробітників «Беркуту», криміналітет, було сформовано цілі бандформування з кримінальних елементів для фізичного подавлення протестів, які уже охопили без вийнятку всі області України.
В Києві владою було розпочато криваву бійню, пролунали перші постріли, було вбито перших протестувальників. Своїх прихильників влада запустила і в середовище майданівнців, які вчиняли провокації всередині протестувальників, а далі розпочались масштабні дії насильницького характеру та застосування вогнепальної зброї, де беззбройних людей розстрілювали снайпери, вбивали кримінальні елементи спільно з правоохоронними органами із застосуванням вогнепальної зброї, різних предметів.
Тому уже тоді будь-які дії людей по захисту свого життя ставили людей у положення звільнення від кримінальної відповідальності у діях необхідної самооборони та крайньої необхідності. Зокрема ст.39 КК України ( Крайня необхідність є обставиною, за наявностіякої особа може заподіяти шкоду правоохоронюваним інтересам третіх осіб(непричетних до ситуації, що склалась) з метою відвернення небезпеки, яка загрожує особі, її правам чи правам інших громадян, а також суспільним інтересам чи інтересам держави, і не підлягає за це кримінальній відповідальності. Ст. 36 КК України передбачає, що необхідною обороною визнаються дії, вчинені з метою захисту охоронюваних законом прав та інтересів особи, яка захищається, або іншої особи, а також суспільних інтересів та інтересів держави від суспільно небезпечного посягання шляхом заподіяння тому, хто посягає, шкоди, необхідної і достатньої в даній обстановці для негайного відвернення чи припинення посягання, якщо при цьому не було допущено перевищення меж необхідної оборони.
Тому ВР України підставно і обгрунтовано, на підставі вказаних норм права прийняла закон про звільнення людей від відповідальності за дії у відповідь по відношенню до злочинних дій влади і правоохоронних органів.
При тому, як зазначено було керівником розслідування злочинів проти Майдану С. Горбатюком, що цей випадок був розслідуваний в рамках справи і прийнято рішення, що людина загинула, оскільки виконував доручення щодо збирання різного роду носіїв, отруїлася чадним газом, але мала реальну можливість вийти з підпаленого приміщення ще до загрози його життю.
Хочеться зробити застереження про неприпустимість провокування нового конфлікту в державі всупереч тверезому глузду і думці всього свідомого українського суспільства та світової спільноти, пересмикування події і виправдань злочинних дій тодішньої влади.