Щодо "справи" Чорновол - Резонанс - о коррупции, взятках, судьях, власти

04 июнь 2020, Четверг, 08:25

взятка декларация ДТП в Харькове задержание в Иванковичах Мошенничество туроператоров НАБУ Нацполиция происшествия прокуратура СБУ Укрзализныця

Щодо «справи» Чорновол

16 апреля 2020г.
0
Суд у справі Чорновол
Фото: Ірина Геращенко/Facebook

Хочу загострити увагу ДБР і суспільства щодо неприпустимості втягування органу в політику і уникнення помилок в кваліфікації дій.

Загалом потрібно усвідомити, що трапилось з осені до весни 2013-14 рр. Отже влада в Україні на протести проти виходу з ЄС вдалась до жорстокого побиття студентів, що підняло на протести всю Україну. І замість встановлення діалогу і врегулювання конфлікту, влада тодішнього президента Януковича, пішла далі - розпочала фізичну розправу над протестувальниками. А саме - було звезено із східних і південних областей України співробітників «Беркуту», криміналітет, було сформовано цілі бандформування з кримінальних елементів для фізичного подавлення протестів, які уже охопили без вийнятку всі області України.

В Києві владою було розпочато криваву бійню, пролунали перші постріли, було вбито перших протестувальників. Своїх прихильників влада запустила і в середовище майданівнців, які вчиняли провокації всередині протестувальників, а далі розпочались масштабні дії насильницького характеру та застосування вогнепальної зброї, де беззбройних людей розстрілювали снайпери, вбивали кримінальні елементи спільно з правоохоронними органами із застосуванням вогнепальної зброї, різних предметів.

Протестувальники були поставлені в умови необхідної самооборони, а країна в цілому в умови крайньої необхідності захисту від злочинних дій влади, що об‘єдналась із криміналітетом.

Тому уже тоді будь-які дії людей по захисту свого життя ставили людей у положення звільнення від кримінальної відповідальності у діях необхідної самооборони та крайньої необхідності. Зокрема ст.39 КК України ( Крайня необхідність є обставиною, за наявностіякої особа може заподіяти шкоду правоохоронюваним інтересам третіх осіб(непричетних до ситуації, що склалась) з метою відвернення небезпеки, яка загрожує особі, її правам чи правам інших громадян, а також суспільним інтересам чи інтересам держави, і не підлягає за це кримінальній відповідальності. Ст. 36 КК України передбачає, що необхідною обороною визнаються дії, вчинені з метою захисту охоронюваних законом прав та інтересів особи, яка захищається, або іншої особи, а також суспільних інтересів та інтересів держави від суспільно небезпечного посягання шляхом заподіяння тому, хто посягає, шкоди, необхідної і достатньої в даній обстановці для негайного відвернення чи припинення посягання, якщо при цьому не було допущено перевищення меж необхідної оборони.

Слід зазначити, що як тільки пролунав перший постріл в бік протестувальників, вони уже отримали право діяти в умовах необхідної оборони і крайньої необхідності, при тому застосовуючи будь-які предмети і дії для самопорятунку.

Тому ВР України підставно і обгрунтовано, на підставі вказаних норм права прийняла закон про звільнення людей від відповідальності за дії у відповідь по відношенню до злочинних дій влади і правоохоронних органів.

І щодо Т. Чорновол. По-перше влада вчинила спробу її вбивства, де вона була визнана потерпілою і її дії в рамках усіх протестувальників охоплювались і обгрунтовувались ст. ст. 36,39 ККУ.

При тому, як зазначено було керівником розслідування злочинів проти Майдану С. Горбатюком, що цей випадок був розслідуваний в рамках справи і прийнято рішення, що людина загинула, оскільки виконував доручення щодо збирання різного роду носіїв, отруїлася чадним газом, але мала реальну можливість вийти з підпаленого приміщення ще до загрози його життю.

Хочеться зробити застереження про неприпустимість провокування нового конфлікту в державі всупереч тверезому глузду і думці всього свідомого українського суспільства та світової спільноти, пересмикування події і виправдань  злочинних дій тодішньої влади.

Микола Голомша Перший заступник Генерального прокурора України (2014 рік), професор права, доктор філософії в галузі державного управління, заслужений юрист України