20 квітень 2024, Субота, 12:15

Шкідливі наслідки ліквідації ДАІ

21 Вересня 2020г.
51 Main

Олексій Баганець

Звернення до керівників Нацполіції України з приводу наведення ладу на критичних ділянках автошляхів України і, зокрема, в м. Києві

Надзвичайно не люблю висловлюватись з приводу проблем, які не пов’язані із діяльністю держави по боротьбі із злочинністю та дотриманням прав і свобод громадян в діяльності правоохоронних органів, де я відчуваю себе знаючим спеціалістом.

Разом з тим, є такі випадки, повз які неможливо спокійно пройти, бо вони зачіпають не тільки мої враження від проведених під тиском ззовні, так званих, «реформ», в т.ч. і в органах правопорядку, але і відверто принижують нас, українців, як націю, як – великий народ, який мав велику і могутню державу - Київську Русь в ті прадавні часи, коли багато наших нинішніх «партнерів» і «друзів» ще, вибачте, лазили по деревах і жили племенами!

Я вже неодноразово писав про непоправну шкоду від ліквідації Державної автомобільної інспекції, в т.ч. і дорожньої міліції, в системі МВС України, очільники якої за останні 6-ть років все зробили можливе для створення повного хаосу і безладу на дорогах і автошляхах нашої країни, де масово гинуть і стають каліками велика кількість людей, нищиться асфальтний покрив як на великих автомагістралях між великими обласними центрами (чим останнім часом так активно почала перейматися нинішня влада, скоріше всього, з метою піару), так і другорядних місцевих дорогах, де навіть після кропітких, виснажливих і затратних ремонтних робіт, а в дуже мізерній кількості - і будівництві невеликих нових ділянок дорожнього покриття, не вживались і не вживаються необхідні заходи для їх збереження, що, і є однією із головних проблем.

Тому, абсолютно правильним є намагання законодавців підвищити штрафи за проїзд перезавантаженого надмірно великогабаритного автотранспорту. Але, повірте, це нічого не дасть, бо контролювати цей надзвичайно важливий процес нікому, дорожньої поліції в нас немає!

Ще гірша ситуація на місцевих дорогах, де великогабаритний автотранспорт їздить не менше, чим по центральних автошляхах, бо там проблема не тільки в його, як і скрізь, перевантаженні, а і в тому, що ті дороги, які будувались десятками років назад, точніше ще в радянські часи, не призначались для проїзду таких великогабаритних одноколісних, на кількох осях вантажних автомашин.

Для прикладу, в 2018 році відремонтували з великим трудом, повністю зруйновану місцеву дорогу від місця Лубни до смт. Оржиця Полтавської області, яка буде початок від автотраси Київ-Харків, довжиною приблизно 40-45 км. Так ось, в результаті її нещадної експлуатації за рахунок безконтрольного проїзду такого великовантажного автотранспорту за цей короткий період вона поступово перетворюється в її попередній вигляд.

І це відбувається попри заклики В. Зеленського відремонтувати зруйновані дороги, по яких неможливо проїхати, на що планується витратити десятки мільярдів гривень із бюджету, в той час як забезпеченням цих доріг ніхто не переймається ні з центральної влади, ні місцевої.

Зокрема, власники великогабаритних автомашин, які нещадно експлуатують місцеві родючі землі цього Присульського краю, будь-якої участі у відновлені твердого покриття не приймає, ніяких штрафів за заподіяну шкоду місцевим громадам не платять, як і плати в місцевий бюджет за таку експлуатацію!

Хіба це державний підхід до розв’язання даної проблеми?

Звичайно ні, бо ніхто не хоче визнавати того факту, що саме будівництво і капітальний ремонт доріг є надзвичайно прибутковим бізнесом, де можна найбільше вкрасти, в т.ч. і шляхом приписок робіт, які не виконувались, або завищенням фактично виконаних, чи тим більше - списанням будівельних матеріалів, які в дійсності не використовувались.

А про відкати за виграні тендери краще змовчати, бо це нікому не цікаво.

У СПРАВІ НОВАКА З’ЯВИВСЯ НОВИЙ ВАЖЛИВИЙ СВІДОК — ГЕНПРОКУРОР ПОЛЬЩІ

А чи чули ви про суттєві перевантаження окремих участків автодоріг, особливо великих автомагістралей, де в окремі години доби буквально тягнуться у пробках сотні великовантажних автомашин, в т.ч. як з контрабандою, так і перегружених, від чого псується саме асфальтне покриття, в т.ч. і на важливих мостах через Дніпро та інші річки, створюючи незручності для водіїв легкових автомашин, спецтранспорту, в т.ч. і карет швидкої меддопомоги, поліцейських і МЧС.

І все це відбувається не тільки в результаті безграмотності нашої нинішньої влади як законодавчої, так і виконавчої, але і завдяки відсутності системи державного контролю і регулювання дорожнього руху, чим раніше займалася дорожня міліція і від чого сьогодні всіляко ухиляється Нацполіція та її придуманий елітний підрозділ – патрульна поліція.

Невже так складно проаналізувати такі надмірно перевантажені ділянки автодоріг, щоб встановити там необхідні знаки дорожнього руху, так як це робиться хоча б на аварійно-небезпечних і то не завжди своєчасно?! Зокрема, невже ні у кого із керівників Національної поліції не з’явилось бажання вивчити критичну ситуацію із рухом (а точніше – постійними «пробками» практично круглий день і не тільки в час «пік» по Столичному шосе до з’їзду на Південний міст в м. Києві, прослідкувати, чому не рухається транспорт по Південному мосту, зі сторони Чапаєвки, а точніше із об’їзної дороги навколо Києва, куди, в основному, їде транзитний великогабаритний автотранспорт, який замість зайняття крайньої правої полоси, щоб не перешкоджати руху іншого автомобільного транспорту, в т.ч. маршрутних автобусів, мікроавтобусів та легкових автомашин, перекриває фактично всі три ліві полоси, заблокувавши таким чином проїзд там взагалі іншого легкового транспорту?

А хіба не така ж ситуація із проїздом в час «пік» по Столичному шосе із Києва, приблизно від Видубичів, в зворотньому напряму, в сторону Чапаєвки, Обухова і Українки, куди їде також у величезній кількості також великогабаритний автотранспорт в напрямку об’їзної кільцевої дороги, навколо столиці, який займає також всі чотири полоси, перегорожуючи таким чином проїзд іншому легковому транспорту?

І це все можна було вирішити елементарно, як це раніше регулювали працівники ДАІ, встановивши там відповідні знаки, дорожнього руху, які дозволяли б фурам рухатися лише однією крайньою правою полосою, забороняючи перекривати інші три ліві полоси дороги.

Говорити зараз про інші більш глобальні причини цих «незручностей» не буду, ідуть місцеві вибори і може хтось із кандидатів як на міського голову м. Києва, так і депутатів міської та обласної Рад, згадає все-таки про необхідність будівництва ще одного мосту через Дніпро, щоб відвести потік, в т.ч. і перевантаженого особливо транзитного транспорту в об’їзд самої столиці.

Невже для цього потрібно чекати нових виборів Президента України?!

ПРО НАСЛІДКИ «РЕФОРМИ» ДАІ

Читайте Резонанс у Facebook та підписуйтесь на наш канал у Telegram.

18485508 432765090437116 7143097823702655490 N
Олексій Баганець Екс-заступник Генерального прокурора України, заслужений юрист України, кандидат юридичних наук, адвокат