Перша ділянка залізничної євроколії між Чопом і Ужгородом почала працювати 5 вересня. Про це повідомив міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба. Новий відрізок колії європейського стандарту має ширину 1 435 міліметрів і простягається на 22 кілометри, з’єднуючи два важливих транспортних вузли Закарпаття.
Про це розповідає Резонанс
Пряме залізничне сполучення з ЄС
Ужгород став першим обласним центром України, який отримав прямий залізничний зв’язок з країнами Європейського Союзу. Вже з 12 вересня з Ужгорода вирушатимуть поїзди до таких європейських міст, як Братислава, Кошице, Будапешт та Відень. Продаж квитків на ці напрямки відкрився 5 вересня.
«Завдяки цьому Ужгород став першим обласним центром, який отримав пряме залізничне сполучення з Європейським Союзом. Уже з 12 вересня звідси вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня. Продаж квитків відкрився вже сьогодні 5 вересня», – заявив Кулеба.
Будівництво ділянки тривало з серпня 2024 року до серпня 2025-го. Загальна вартість проєкту склала 1,3 мільярда гривень. Половину фінансування забезпечив грант Європейського Союзу в межах програми Connecting Europe Facility, а іншу частину – кредит Європейського інвестиційного банку.
Плани розширення євроколії
Наступним кроком стане продовження євроколії від Ужгорода до Львова, а також спорудження відрізка Скнилів – Мостиська-2. Це дозволить забезпечити прямий шлях із Львова до Польщі та інших країн ЄС. Для реалізації цих проєктів Євросоюз вже виділив 76 мільйонів євро грантової підтримки.
Олексій Кулеба наголосив, що відкриття першої ділянки євроколії є початком великої інтеграції української залізничної мережі в транспортну систему Європи.
Відзначимо, що президент Володимир Зеленський взяв участь у церемонії відкриття нової євроколії, підкресливши важливість розвитку залізничного сполучення навіть у складний воєнний період. Він наголосив, що попереду чекає ще багато роботи з розбудови євроколії до Львова та розвитку сполучення на інших напрямках.
У липні стало відомо, що Європейський Союз ухвалив рішення надати Україні 76 мільйонів євро грантової допомоги для будівництва євроколії між Львовом і кордоном із Польщею.
Варто зазначити, що історично залізнична мережа України має ширину колії 1520 міліметрів, що є спадком російської імперії та радянського союзу. Європейський стандарт колії становить 1435 міліметрів, і перехід до цього стандарту є важливим кроком на шляху інтеграції України до ЄС.