"Абсолютно неприпустимою відповіддю для державної установи" та "фактичною дискримінацією" назвав адвокат, партнер АО "Barristers" Андрій Левковець заяви НАЗК щодо адвокатів.
Про це правник сказав у коментарі Резонансу 29 квітня.
Національне агентство з питань запобігання корупції закликало адвокатів "не соромитися свого статусу та не приховувати його", а також "уважніше читати положення чинного законодавства та дотримуватися правил адвокатської етики".
- Кожному професійному адвокату відомо, що Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» прямо заборонено подавати адвокатські запити про надання роз’яснень положень законодавства. Чому? Бо надання правової інформації, консультацій і роз’яснень з правових питань є видом саме адвокатської діяльності, а підвищення професійного рівня – обов’язком адвоката, - йдеться у повідомленні НАЗК. - Втім, деякі представники адвокатської спільноти проявляють винахідливість та намагаючись обійти положення Закону, відповідно до якого вони мають діяти, направляють до НАЗК звернення: від свого імені (як фізичні особи); від імені, начебто, їхніх клієнтів; від імені юридичних осіб. Не нехтують адвокати також іншими зловживаннями: формулюють питання для надання роз’яснень під конкретного клієнта; надсилають декілька ідентичних запитів (певно, маючи надію якось таки отримати «потрібну» відповідь); правовою підставою для звернення про надання роз’яснень положень законодавства зазначають одночасно Закони України «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», ба навіть «Про безоплатну правову допомогу»; надсилають адвокатський запит із проханням підтвердити чи спростувати факти. При цьому так чинять працівники як невеликих юридичних компаній (наприклад, Bargen, Credence Partners LAW FIRM), так і номінантів рейтингу «ТОП-50 провідних юридичних фірм України» – Василь Кісіль і Партнери, Avellum.
У НАЗК нагадали, що "повноваження щодо надання роз’яснень з питань застосування Закону України «Про запобігання корупції» та прийнятих на його виконання нормативно-правових актів НАЗК реалізує шляхом надання роз’яснень, які мають рекомендаційний характер, призначені для необмеженого кола осіб та оприлюднюються на офіційному сайті, в телеграм-каналі та фейсбук-сторінці НАЗК". Відтак там вважають, що "дія Закону України «Про звернення громадян» на порядок розгляду заяв громадян, встановлений Законом України «Про запобігання корупції», не поширюється".
У доданих документах Антикорупційне агентство виклало звернення голови адвокатського об’єднання "Кріденс Партнерс" Ігоря Степанова, який останні два роки керував департаментом перевірки декларацій та моніторингу способу життя НАЗК.
- Декларанти потребують зрозумілих і однозначних відповідей - що і як декларувати. У своєму телеграм-каналі та онлайн курсі #ДекларуйДоброЧесно! я продовжую допомагати безшкоштовно всім, хто не розуміє де шукати і що це значить, - сказав у коментарі Резонансу Ігор Степанов.
Він також зауважив, що як адвокат він береться "тільки за складні і цікаві кейси" і це "не подобається новим очільникам, вони нервують і дають можливість ємоціям брати гору".
- Намагання НАЗК видати звернення громадянина, який є адвокатом, за прихований адвокатский запит свідчить про дріб'язковість міслення та відсутність розуміння елементарних інструментів роботи адвоката. Якщо адвокат і буде таке робити, то не для того, щоб продати роз'яснення НАЗК клієнту за гроші, а для того, щоб отримати позицію органу, зрозуміти її і використовувати в інтересах клієнта, - акцентував правник, який також очолює ГО «Центр правового захисту та правової освіти». -
За словами Степанова, найгірше у цій ситуації є те, що "НАЗК показало неготовність працювати відкрито і чесно. Натомість вони дають на відкуп своїм емоціям персональні данні, що знищує підвалини інституту викривача, а також електронного декларування".