01 травень 2024, Середа, 23:14

У законопроекті про контроль за деклараціями суддів виявили істотні недоліки

23 Листопада 2020г.
87796

Ще 3 листопада народні депутати від фракції «Слуга народу» Денис Маслов та Богдан Торохтій зареєстрували у Верховній Раді законопроєкт щодо повноважень НАЗК та електронного декларування № 4312 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо визначення відповідальності за порушення вимог фінансового контролю суддями».

Про це повідомляє Резонанс 23 листопада із посиланням на Судово-юридичну газету

Законопроєкт з’явився після того, як Конституційний Суд України в рішенні від 27 жовтня 2020 року № 13-р/2020 у справі № 1-24/2020(393/20) констатував, що здійснення Національним агентством з питань запобігання корупції контрольних функцій за судовою гілкою влади, зокрема за суддями системи судоустрою та суддями Конституційного Суду України при виконанні (здійсненні) функції правосуддя або конституційного контролю, порушує принцип незалежності судової гілки влади.

Ним передбачається, що протоколи про правопорушення, передбачені статтею 172-6 КУпАП (порушення вимог фінансового контролю) у відношенні суддів мають право складати голова, заступник голови Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.

Автори законопроєкту вважають, що врегулювання зазначеного питання вирішить проблему контролю за дотриманням антикорупційного законодавства в діяльності суддів, забезпечивши при цьому принцип незалежності судів та не посягаючи на незалежність та самостійність судової гілки влади як окремої та незалежної гілки влади в Україні.

Проте, проти цього нововведення виступило Головне наукове–експертне управління Верховної Ради.

Головне управління не погодилося з такою пропозицію, оскільки ВККС є державним колегіальним органом суддівського врядування, який на постійній основі діє у системі правосуддя України.

Метою діяльності цього органу є формування висококваліфікованого, професійного корпусу суддів. Для забезпечення реалізації вказаної мети ВККС наразі наділена повноваженнями, визначеними у ст. 93 Закону, серед яких облік даних про кількість посад суддів у судах, добір кандидатів для призначення на посаду судді, внесення до Вищої ради правосуддя рекомендації про призначення кандидата на посаду судді тощо.

При цьому, здійснення моніторингу способу життя судді, а також контролю та перевірки декларації, що подається суддею, невластивими для ВККС функціями.

А, отже, й покладення на цей державний орган повноважень щодо складання адміністративних протоколів у справах про порушення суддями вимог фінансового контролю, які є похідними щодо повноважень із безпосереднього здійснення такого контролю, також не узгоджується з призначенням і правовою природою такого органу, як ВККС.

Читайте Резонанс у Facebook та підписуйтесь на наш канал у Telegram