30 травень 2024, Четвер, 03:58

Уруський озвучив причини катастрофи літака Ан-26 поблизу Чугуєва

28 Жовтня 2020г.
8cc5f7da97b3fd16

Першим небезпечним фактором, що спровокував подію, яка в подальшому призвела до катастрофи літака з курсантами в Харківській області 25 вересня, стала відмова системи ПРТ-24 з системи управління лівого двигуна літака Ан-26ш, - повідомив віце-прем'єр-міністр - міністр з питань стратегічних галузей промисловості України Олег Уруський.

"Першим небезпечним фактором, саме який спровокував подію, що в подальшому призвела до катастрофи літака, стала відмова системи ПРТ-24 з системи управління лівого двигуна, що о 20:36:05 спричинило виникнення особливої ситуації", - сказав він на засіданні Кабінету Міністрів України 28 жовтня. Про це пише Резонанс із посиланням на Інтерфакс-Україна.

Уруський зазначив, що після встановлення горизонтального польоту екіпаж вирівняв тягу лівого і правого двигунів, що стало другим небезпечним фактором, який вплинув на розвиток особливої ситуації.

"Випуск екіпажем закрилків на етапі заходу на посадку в положення 38 градусів був третім небезпечним фактором. Несвоєчасне переведення літака на зниження і помилкова побудова траєкторії зниження, намагання якомога швидше вийти на глісаду замість зниження з виходом на початок злітно-посадкової смуги, було четвертим небезпечним фактором", - пояснив він.

Віце-прем'єр зазначив, що, з огляду на додаткову тягу третього двигуна на правому напівкрилі й випущені на 38 градусів закрилки, несиметричне збільшення тяги правого двигуна АІ-24ВТ призвело до надзвичайно складної польотної ситуації.

"Штучне створення несиметричності тяги силовою установкою було п'ятим небезпечним фактором, який суттєво погіршив умови польоту", - додав він.

Уруський наголосив, що з 20:44:05 секунд на борту літака виникла й розвинулася аварійна ситуація.

"Неусунення ковзання є шостим небезпечним фактором, який зумовив перехід о 20:44:32 аварійної ситуації в катастрофічну. О 20:44:49 на швидкості 100 км на годину з кутом крену 75 градусів і кутом тангажу 26 градусів літак зіткнувся із землею. За приблизною оцінкою перевантаження в центрі мас літака в момент удару становило 12 одиниць", - сказав він.

Як повідомлялося, 25 вересня близько 20:50 на автодорозі Київ-Харків-Довжанський сталася авіакатастрофа. Під час планових навчальних польотів впав і загорівся військовий літак марки АН-26, який здійснював посадку на аеродромі військової частини в місті Чугуєві Харківської області. На борту перебували 27 осіб (20 курсантів і сім офіцерів Харківського університету Повітряних сил ЗС України ім. Кожедуба). 26 людей загинули, вижив один курсант.

За фактом авіакатастрофи було розпочато кримінальне провадження за ст. 416 (порушення правил польотів і підготовки до них, що спричинило катастрофу та важкі наслідки) Кримінального кодексу України. Розпочали роботу комісія Міноборони з технічного розслідування авіакатастрофи й урядова комісія на чолі з віце-прем'єром Олегом Уруським.

23 жовтня Уруський повідомив, що комісія встановила причини авіакатастрофи. "На технічні неполадки, які мали місце, наклався людський фактор, плюс системні та серйозні порушення в організації польотів щодо гарантування безпеки польотів, розробки відповідних документів, що регламентують здійснення навчальних польотів", - розповів він на брифінгу.

Того самого дня генерал-майор Олександр Туринський наказом Міністерства оборони України був відсторонений від виконання службових обов'язків начальника Харківського національного університету Повітряних сил (ХНУПС) до остаточного офіційного встановлення всіх обставин і причин авіакатастрофи.

СЛІДСТВО ДБР ОБІЦЯЄ ДОКОПАТИСЯ ДО ПРИЧИН ТА УМОВ, ЩО ПРИЗВЕЛИ ДО АВІАКАТАСТРОФИ БІЛЯ ЧУГУЄВА

Читайте Резонанс у Facebook та підписуйтесь на наш канал у Telegram