18 март 2019, Понедельник, 23:05

взятка декларация ДТП в Харькове Мошенничество туроператоров НАБУ Нацполиция происшествия прокуратура СБУ Укрзализныця

ОАСК зупинив розгляд позову Македона до директора ДБР до розв‘язання справи про люстрацію Труби (оновлено)

14 марта 2019г.

Окружний адміністративний суд міста Києва зупинив провадження у справі за позовом народного депутата Юрія Македона щодо призначення Романа Труби директором Державного бюро розслідувань до вирішення іншої адміністративної справи та набрання законної сили рішення у ній, а саме, про наявність підстав для люстрації Романа Труби, яка наразі розглядається Шостим апеляційним адміністративним судом. Про це повідомляє Резонанс із посиланням на прес-службу суду.

У суді акцентували, що торік у листопаді ОАСК ухвалив рішення про часткове задоволення позовних вимог шляхом визнання протиправною бездіяльність Генеральної прокуратури України, яка полягає у непроведенні належним чином перевірки, щодо поширення ч. 3 статті 1 Закону України «Про очищення влади» на Романа Трубу, а також у незверненні до Міністерства юстиції України щодо включення Романа Труби до Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади».

ДЕПУТАТ МАКЕДОН ПРОСИТЬ ОАСК СКАСУВАТИ ПРИЗНАЧЕННЯ ТРУБИ ДИРЕКТОРОМ ДБР

Нагадаємо, у серпні минулого року Юрій Македон звернувся до суду через призначення Романа Труби директором ДБР. Позивач просив суд визнати протиправними дії Комісії з проведення конкурсу на зайняття посад директора Держбюро розслідування, його заступників, директорів територіальних органів та керівників підрозділів центрального апарату Державного бюро розслідувань щодо розгляду кандидатури, проведення рейтингового голосування, відбору та внесення подання прем’єр-міністру України про призначення Романа Труби на посаду директора ДБР. Окрім цього позивач просив суд визнати протиправним і скасувати рішення Комісії про відбір Романа Труби на посаду керівника відомства та про внесення подання прем’єр-міністру про його призначення на відповідну посаду. Наразі суд зупинив провадження у даній адміністративній справі.

«Важко пояснити сьогоднішнє рішення суду, адже справи жодним чином не пов’язані між собою: в одному випадку оскаржується рішення конкурсної комісії щодо допуску Романа Труби до участі в конкурсі на посаду Директора ДБР. В іншому випадку – проведення люстраційної перевірки стосовно Романа Труби в період, коли він працював в Генеральній прокуратурі України. Ці справи жодним чином не пов’язані, у них розглядаються різні обставини, тому рішення суду виглядає, щонайменше, дивним», – повідомив адвокат Романа Труби Василь Медвідь.

У свою чергу Роман Труба наголосив, що розгляд справ у суді не повинен затягуватися, якщо зібрані докази дозволяють встановити та оцінити обставини, які є предметом судового розгляду – про це прямо говорить законодавство України. "Восени минулого року судові засідання у цій справі відбувалися майже не щотижня. Потім був перерив у три місяці, а тепер суд зупинив розгляд цієї справи – доки інший суд не винесе рішення в іншій справі. На жаль, у цьому немає жодної логіки, навпаки, складається враження, що розгляд штучно затягується. Я зацікавлений в тому, щоб суд якнайшвидше виніс рішення, і ми розуміли, що робити далі: або буде поставлена крапка, або ми будемо його оскаржувати. У будь-якому випадку, безпідставне затягування розгляду справи говорить не на користь нашої судової системи. Після отримання повного тексту ухвали щодо зупинення провадження, ми подамо апеляційну скаргу", – цитує пре-служба відомства слова директора ДБР.

ЧОМУ ПІШОВ ТРУБА

З огляду на висловлені Романом Трубою звинувачення на адресу суду щодо нібито навмисного затягування розгляду справи щодо його призначення на посаду директора ДБР прес-служба ОАСК заявила наступне: "Вчора, 13 березня 2019 року було зупинено провадження у зазначеній справі до вирішення іншої адміністративної справи та набрання законної сили рішення у ній, а саме, про наявність підстав для люстрації Романа Труби, яка наразі розглядається Шостим апеляційним адміністративним судом. Відповідно до п.3 ст.236 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зупиняє провадження у справі в разі об’єктивної неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного провадження, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі. Ухвала суду про зупинення провадження у справі може бути оскаржена.

Що стосується тривалого розгляду справи, то повідомляємо, що у 2018 році в середньому у провадженні одного судді Окружного адміністративного суду міста Києва знаходилось понад 1100 справ, а правосуддя мали право здійснювати 75% суддів. Така ситуація стала причиною тривалого розгляду як цієї, так як і багатьох інших адміністративних справ, що перебувають у провадженні суду".

Прес-служба Окружного адміністративного суду міста Києва закликала учасників справи утримуватись від розповсюдження у ЗМІ та соціальних мережах власних оціночних суджень судових рішень та нагадує, що у разі незгоди з ним, вони мають право на його оскарження відповідно до чинного законодавства.

МІЖНАРОДНІ ЕКСПЕРТИ ПОРАДИЛИ НАБУ УТРИМУВАТИСЯ ВІД КОМЕНТАРІВ ЩОДО РІШЕНЬ СУДУ