» Монополія не може пожвавити антикорупційну роботу, — Бабіков про потребу альтернативної підслідності

30 ноябрь 2020, Понедельник, 00:10

Монополія не може пожвавити антикорупційну роботу, — Бабіков про потребу альтернативної підслідності

22 октября 2020г.
Снимок экрана 2020-10-21 в 19.39.12

Законодавець у 2014-2015 роках встановив монополію Національного антикорупційного бюро України на розслідування будь-яких корупційних злочинів, вчинених високопосадовцями. Слідчі ДБР, якщо проаналізувати кримінальні провадження, направлені до суду, у нас є три народні депутати, справи розслідуються за фактами тілесних ушкоджень, тілесні ушкодження середньої ступені тяжкості, погрози. Жодного корупційного злочину, тому, що в ст. 216 КПК передбачено, що жоден орган не в праві розслідувати злочини, підслідні НАБУ.

Про це сказав на телеканалі "Україна 24" перший заступник директора Державного бюро розслідувань Олександр Бабіков, передає Резонанс

Він акцентував, що "будь-яка монополія чи то в економіці, чи ти в правоохоронних органах не може пожвавити цю роботу".

У ДБР ЩЕ РАЗ НАГОЛОСИЛИ НА ПОТРЕБІ АЛЬТЕРНАТИВНОЇ ПІДСЛІДНОСТІ

- Ще на початку цього року ми піднімали це питання, парламент повинен вирішити цю проблему, - зазначив Бабіков.

Він заявив, що "НАБУ не справляється з тим валом та не можете забезпечити виконання завдань, які стоять перед ним, можливо тимчасово прийняти рішення та передати цю підслідність іншим органам".

КОЛИШНЬОМУ ЗАСТУПНИКУ ПОЛТОРАКА ВРУЧИЛИ ПІДОЗРУ У СПРАВІ ЗАКУПІВЛІ НЕЯКІСНИХ БРОНЕЖИЛЕТІВ

Експерти твердять, що за 9 місяців 2020 рроку ДБР позитивно спрацювало щодо притягнення до відповідальності працівників органів Національної поліції, Державної податкової служби, митників, прикордонників. В якості підозрюваних у кримінальних провадженнях проходить більше 400 поліцейських, майже 50 прикордонників, 50 митників, 120 працівників інших органів, що здійснюють правоохоронні функції, - пише Резонанс.

Щодо притягнення до кримінальної відповідальності народних депутатів, членів Кабінету Міністрів, професійних суддів, тут показники значно нижчі і це обумовлено тим, що вказані особи рідко вчиняють злочини проти особистості і їх діяльність пов’язана у першу чергу з корупційними ризиками, а це - повноваження тільки НАБУ, з якими вони не можуть впоратися.

У Держбюро неонаразово заявляли, що готові хоча б тимчасово підримати НАБУ і також розслідувати корупційні провадження проти високопосадовців.

ДБР: ПРОБЛЕМИ ПІДСЛІДНОСТІ ЗЛОЧИНІВ

Під час телевізійного ефіру перший заступник директора ДБР торкнувся і теми визнання Конституційним судом України неконституційними повноваження глави держави призначати директора НАБУ.

- У резолютивній частині чітко зазначено, що рішення КСУ вступає в силу протягом трьох місяців, тобто з 16 грудня 2020 року. У зв’язку із цим нами у кримінальному провадженні (за зверненням Олега Дубинського) було підготовлено і направлено запити науковцям та до КСУ, щоб з’ясувати їхню правову позицію, - розповів перший заступник керівника ДБР

За словами Бабікова, "якщо Верховна Рада ухвалить рішення, внесе зміни до ЗУ «Про НАБУ» і передбачить додаткові підстави для звільнення Директора НАБУ з цієї посади, на цих підставах може бути прийняте відповідне рішення".

АДВОКАТ БЕБЕЛЬ: ПОСАДА ДИРЕКТОРА НАБУ НА СЬОГОДНІ Є ВАКАНТНОЮ

Читайте Резонанс у Facebook та підписуйтесь на наш канал у Telegram.