14 квітень 2024, Неділя, 19:11

Про відновлення довіри до правосуддя

8 Серпня 2018г.
3e74b944381a8a766e0d0d03ec914291d1a3614a

ВККСУ оголосила про початок ще одного добору кандидатів на посаду до відповідних Касаційних Судів у складі Верховного Суду. Що буде далі? Прийдуть нові обличчя до Вищої інстанції і будуть відновлювати довіру до правосуддя.

Але, ми не повинні допускати тих, хто був замішений в скандалах щодо активістів Революції Гідності. Суспільство хоче не нових облич та реклами. Суспільство хоче чесноти та справедливості і ми повинні усвідомлювати, що саме ми прагнемо в житті. Адже воно одне і ми повинні керуватися Божими Заповідями.

Особисто, я хочу щоб касаційне судочинство, як і апеляційне та перше, судило не тільки по-чесному, а по Божому Закону. Адже такий досвід є у американців, які пережили численні війни.

Разом з тим не можна забувати про оновлення процесуального законодавства, яке ще потребує змін.

Основною проблемою залишається, на мій погляд, монополія адвокатури.

Чому? Всі ми розуміємо, що сьогоднішнє законодавство «проблемне». Наприклад, студент вирішив взяти і попрактикувати як адвокат за довіреністю, а держава йому цього права не дає. Я не кажу про те, щоб студенти зразу ставали суддями та прокурорами. Це інший аспект. Якщо студент, наприклад виграє справи у судах, у нього з’являється стимул йти далі, розвиватися та самовдосконалюватися. І держава повинна звертати на це увагу і зараховувати таку практику до загального юридичного стажу.

Малозначні спори (спрощене провадження) – це ніщо для студента. Він на цьому вийти не зможе.

Я пропоную внести зміни і дозволити, щоб студент 3-4 курсу, підкреслюю (бо саме на цих курсах в більшості вивчається процесуальне право) міг практикувати цивільне, господарське та адміністративне у судах всіх інстанцій (крім кримінального).

І у нього буде формуватися мислення та навички. ЗНО з магістратури не допоможе сформувати логіку та практичне мислення студента. Бо ми всі знаємо, що тести складають особи, які або жодного відношення до юриспруденції не мають, або опосередковано роблять усе можливе щоб завалити студента важкими тестами.

МОН повинно над цим задуматись і припинити моральне насильство. Так звичайно, ми повинні відсіяти тих, хто вчився на двійки на юрфаці. Але не такими методами. Треба надавати перевагу практиці. Це самий головний чинник для тих, хто мріє бути юристом.