19 квітень 2024, П'ятниця, 16:53

Україна не може стати відстійником для старих авто

21 Листопада 2018г.
46510756 2234230040236254 578722254448230400 N

Ще в липні цього року у своєму дописі на Facebook наголошував, що питання з автомобілями на іноземній реєстрації в Україні потрібно вирішувати швидкими темпами, бо буде транспортний колапс, а безпека на автомобільних дорогах у рази стане нижчою. В результаті суспільне невдоволення зростатиме.

В підсумку ані влада, ані «євробляхери» за стіл перемовин не сіли. Верховна Рада України на початку листопада ухвалила «свій» новий закон про розмитнення ввезених в Україну автомобілів з іноземною реєстрацією.

Зокрема, Закон передбачає введення базових ставок для автомобілів залежно від типу двигуна і його об’єму. Так, для бензинових двигунів вводяться базові ставки 50 і 100 євро. Для дизельних двигунів залежно від об’єму відповідно 75 і 150 євро. Також вводиться граничний коефіцієнт віку автомобіля, що становить 15 років. Після підписання законів у всіх власників авто на єврореєстрації буде 90 днів для того, щоб отримати 50% пільги на розмитнення автомобіля. При цьому 180 днів після вступу в силу законів штрафів не буде.

За словами активістів, які нині заблокували основні автомагістралі країни, такі зміни – неприпустимі.

Бо влада, яка не створила умов, щоб громадяни мали змогу купувати нові авто, будує перепони для того, щоб позбавити своїх громадян можливість купувати доступний вживаний автотранспорт.

Дійсно погоджуюся, що для мільйонів українців авто – це джерело доходу для сім'ї, чи не єдина можливість мати доступ до мобільності. Але з іншого боку - вживані авто з Європи на українських дорогах є передовсім небезпекою для інших учасників дорожнього руху, а тому навести лад тут було вкрай необхідно.

Можновладці повинні були ще щонайменше рік тому напрацювати програму, згідно з якою усі українські водії були б у рівних умовах, а керівники митниці мали б взяти на себе відповідальність за ввезені авто, адже вони не завжди відповідають обов’язковим технічним нормам і, що життєво важливо –призводять до небезпеки на автодорозі.

Слід запроваджувати нормальні і реальні ринкові умови для розмитнення автомобілів. Україна не може стати відстійником для старих авто, які не відповідають екологічним та іншим безпековим нормам. Тому маємо відбалансувати основні позиції: забезпечити українців нормальними доходами для придбання нових автомобілів, але слід встановити обмеження на ввіз авто відповідно до вимог екологічної безпеки.

В такому разі закон ніхто не порушуватиме, якщо буде альтернатива не робити цього.

А перекриття доріг – це крайня міра заходів, тому вважаю, що за нинішній безлад на дорогах країни мають понести відповідальність не ті люди, які їх перекривали, а передовсім влада, яка змусила українців вдаватися до таких радикальних кроків…

Джерело

Foto 1024x683
Михайло Цимбалюк Народний депутат України, ВО «Батьківщина», заслужений юрист України, доктор юридичних наук, професор