» Стан правопорядку на дорогах, як результат реформування Національної поліції

27 ноябрь 2020, Пятница, 02:51

Стан правопорядку на дорогах, як результат реформування Національної поліції

22 апреля 2020г.
0
91413686_2886543694765636_8500095567068659712_n

Я вже говорив, що епідемія коронавірусу рано чи пізно закінчиться, а українцям потрібно продовжувати жити і при тому – активно, щоб забезпечити собі нормальні умови для проживання після вимушених прогулів на роботі. Можна сьогодні лише уявити, яка ситуація буде на ринку праці, коли економіка і бізнес фактично стоять, безробіття зростає, подавляюча більшість наших громадян не заробляє, а лише тратить те, що зберігали на «чорний день».

Тому, знову буду говорити про те, що мене хвилює і буде перешкоджати моїм співвітчизникам в майбутньому, тим більше в таких умовах. Дехто говорить, що ми вже не будемо такими, як були до епідемії. Сумніваюсь, щоб ми українці змінились так швидко. Навпаки для зміни світогляду українців, яких зомбуютьб шість років підряд, потрібно говорити, не мовчати про наболіле, щоб нас припинили обманювати політики, влада і, тим більше, наші, так звані, «друзі» і «партнери», щоб вони припинили нав’язувати нам шкідливі ідеї під виглядом всіляких «реформ», які вже зруйнували фактично всі галузі державного управління, в т.ч. і правоохоронну систему.

Протягом останніх місяців цього року я досліджую криміногенну ситуацію в державі та стан протидії злочинності, як і щорічно три роки підряд, а також вивчаю, як на це повпливали нав’язані нам ззовні «реформи» в органах правопорядку, які відбулися або продовжуються до цього часу. З цього приводу, я підготував цілий цикл публікацій, в т.ч. і про стан правопорядку на автошляхах України, пов'язаний із «реформами» в Національній поліції.

Приймаючи до уваги достатньо великий напрацьований матеріал, пропоную деякі думки із цього для інформування громадськості, та можливої дискусії, бо влада, в т.ч. і нинішня, всеодно не реагує на будь-які слушні пропозиції з цього приводу.

Зупинюся на деяких причинах, які, на мою думку, суттєво впливають на стан дотримання законності і правопорядку на дорогах, в т.ч. і в столиці нашої держави.

Так, край негативно на криміногенну ситуацію на дорогах, особливо у великих містах, а тим більше - в столиці, повпливала недалекоглядна, я б сказав - недержавницька, а може навіть і виключно корупційна політика попередньої влади, яку продовжує, на превеликий жаль, і нинішня, причому, як мені здається, ще з більшим ентузіазмом, пов’язана із фактичним знищенням вітчизняного автомобілебудування та повним відкриттям нашого митного кордону для самовільного нелегального завезення різного роду «ділками» бувших у вживанні автомобілів із Європи на, так званих, «євробляхах», без сплати митних платежів та податків, без реєстрації цих автомобілів на конкретних громадян України. Це дозволило нашим корумпованим чиновникам і їх спільникам організувати справжній бізнес на цьому та завезти в Україну сотні тисяч таких автомашин, в основному, із надвеликим терміном використання та пробігом, без перевірки їх технічного стану, на значній частині яких просто неможливо і навіть небезпечно виїжджати на дорогу, бо вони не тільки масово забруднюють повітря і негативно впливають на екологію із-за свого незадовільного технічного стану, а і по цій же причині можуть спричинити автоаварії, наприклад, від того, що у такої автомашини в будь-який момент може відпасти капот або бампер, чи якась інша частина кузову, покриті іржею і корозією, чи відірватися колесо. І такі випадки бувають.

Але, заради об’єктивності, треба визнати, що таким же незаконним способом в Україну завозились і дуже пристойні та навіть дорогі, абсолютно нові іномарки, тому мотивація цього «безпредєлу» турботою про «матеріально незабезпечених» громадян теж не заслуговує на увагу. Тобто, в результаті цієї «афери» загальнодержавного масштабу різні «ділки» нажили величезний капітал, а наша країна отримала масу додаткових проблем, бо, ще раз наголошую, до нас завезено сотні тисяч автомашин, які вже не можна взагалі експлуатувати із-за їх незадовільного технічного стану, бо вони відверто загрожують безпеці дорожнього руху (для прикладу, я долучаю до цієї публікації і відповідні фото та відео).  І до цього треба додати і негативні наслідки у вигляді ненадходження до бюджету держави колосальних сум митних і податкових платежів.

Але, якщо ви подумаєте, що нова влада виправила це становище та зламала цю схему наживи, то глибоко помиляєтесь.

Вона навіть перевершила і попередню в цьому плані, бо не тільки тому, що вже кілька разів відтерміновує остаточне розмитнення незаконно ввезених на нашу митну територію автомашин, провокуючи правопорушників на повторення таких незаконних дій, а і обіцяє надалі навіть розширити такі можливості завезення в Україні аналогічним способом подібного вживаного автотранспорту! Тобто, друзі, нічого не змінилося.

Тому, і виникає закономірне запитання: а як же забезпечити рівність всіх громадян перед законом, коли одним можна завезти по дешевій ціні вживане авто із-за кордону в обхід наших законів, не сплативши митний збір, а іншим це заборонено?! В зв’язку з цим, наголошую, що подібні підходи будуть тільки провокувати корупцію на митницях та погіршувати правопорядок на автошляхах, я вже не говорю про фактичне знищення експлуатацією таких автомашин нашого довкілля і здоров’я українського народу.

До цього треба додати майже аналогічну ситуацію і з масовим завезенням в Україну битого (пошкодженого) автотранспорту із США, в т.ч. і такого, який міг постраждати від паводків в цій далекій країні, тобто, також вживаного, але, який несе не менш небезпечні загрози для учасників дорожнього руху із-за свого незадовільного технічного стану.

І це при тому, що і ці автомобілі, які очевидно для всіх побували в дорожньо-транспортних аваріях, будь-якої попередньої технічної перевірки також не проходять перед завезенням в Україну!

Виходячи із викладеного, Ви тільки уявіть собі, з якими технічно небезпечними учасниками автомобільного руху ми з вами щоденно зустрічаємося на дорогах?! При цьому, у мене особисто склалося враження, що і самі водії таким незаконним способом завезених до нас автомашин ніколи в житті до цього не сиділи за кермом та не вміють їздити, а Правила дорожнього руху ніколи навіть в очі не бачили, а не те, щоб вчили; не повірю і в те, що вони здавали екзамени для отримання водійського посвідчення.

Тому, і не дивно, що про таких «водіїв» і їх автомашини у нас навіть вже і сатиричні пісні почали писати (Тачка на литовських бляхах- Jonych i Ципа Band). А з приводу можливості ідентифікації власників чи, тим більше, – водіїв автомашин на «євробляхах» взагалі мовчу, бо їх неможливо встановити, так як такий автотранспорт, в основному, був зареєстрований десь в Польщі, Німеччині чи тій же Прибалтиці, а ті, хто сидить за їх кермом, будь-яких документів на право керування не має. В зв’язку з цим, виникає ще одне закономірне запитання: а як бути тоді із притягненням порушників ПДР на таких автомашинах до кримінальної чи хоча б адміністративної відповідальності, якщо навіть і буде фотознімок чи відео, які зафіксують такий автомобіль, який, наприклад, порушивши Правила, не дай Боже, збив людину на пішохідному переході чи коли він на шаленій швидкості рухався по міжміській трасі чи через населений пункт?!

Ще однією проблемою в незаконному користуванні такими автомашинами є те, що ведення окремого обліку ввезених з інших держав в Україну транспортних засобів та контролю за їх технічним станом в інформаційно-телекомунікаційній системі «Інформаційний портал Національної поліції України» взагалі не передбачено (саме таку відповідь я отримав на свій запит в Національну поліцію України).

І це все, друзі, робиться замість того, щоб налагодити власне виробництво автомобілів в Україні, залучивши відповідні інвестиції, забезпечити українців роботою і паралельно з цим надати можливість нашим громадянам придбавати значно дешевше нові автомобілі, вироблені у нас, а не всякий, вибачте, хлам чи непотріб, який всіляко позбуваються продумані європейці, бо за їх утилізацію в Європі треба платити кошти і не малі.

Тепер, що стосується діяльності реформованої Патрульної поліції та організації нею дорожнього руху по підтриманню правопорядку на вулицях і дорогах нашої столиці. Я думаю, що всі ви давно вже звернули увагу на зростання у Києві кількості автомобілів і не тільки за рахунок «євроблях», а і в результаті суттєвого збільшення транспортних засобів із іногородньою реєстрацією. Якщо це одразу кидалося в очі після пришестя «донецьких» до центральної влади в Україні в 2003 році (після призначення В.Януковича на посаду Прем’єр-міністра, а тим більше – після обрання його Президентом нашої країни), то це було зрозуміло. Для мене також була зрозумілою і поява значно більшої кількості автомашин із номерними знаками Донецької, Луганської областей та і АРК після окупації Росією частини нашої території в 2014 року, після чого частина населення окупованих регіонів змушена була переїхати для проживання на підконтрольну Україні територію.

Але, те, що відбувається в м. Києві, починаючи десь із 2016-2017 років, для мене не зовсім зрозуміле, бо тепер проїхати столицею надзвичайно складно не тільки у часи «пік», а і у будь-який інший період доби, навіть під час карантину. При цьому, ця ситуація погіршується надзвичайно швидкими темпами.

Складається враження, що скоро потік автомашин у столиці просто зупиниться і проїхати по Києву буде просто фізично неможливо. Тому, недаром відповідно до даних щорічного рейтингу міжнародної аналітичної компанії TomTom, щодо рівня заторів, Київ посів у минулому році 12-те місце (!) у щорічному рейтингу міст світу.

За даними Індексу трафіку TomTom, перевантаженість доріг в столиці у 2019 році зросла на 7% по зрівнянню із 2018 роком і становить 53% (на рівні Бангкока, Стамбула та Джакарти).

І причин цього негативного явища кілька, в т.ч. і тих, які я назвав вище. Але, є і інші, про які також потрібно говорити людям. В зв’язку з цим, я наполягаю, що значну частину цього різкого збільшення рухомого автотранспорту в м.Києві складають саме автомобілі із іногородніми номерними знаками з усіх без виключення областей, які вже складають якщо не 3-тю, то 4-ту частину всього автотранспорту, який їздить вулицями столиці.

Тому, пропоную Патрульній поліції контролювати їх в’їзд в столицю, як це мало місце в минулому і робилося абсолютно обгрунтовано.

Так, до речі, вчиняли і при Л.Черновецькому, коли існувала заборона на в’їзд в деяку пору доби того ж іногороднього і транзитного вантажного автотранспорту в м.Київ. Без необхідності в будні дні в Київ не повинні були їхати без гострої потреби не тільки вантажні автомобілі, а і легкові із іногородньою реєстрацією. Тому і зараз, в нинішній кризовій для проїзду ситуації, водії таких автомашин свій автотранспорт повинні залишати на в’їзді в місто, а самі по особистих справах пересуватися в столиці на міському та громадському транспорті (карантин не вічний).

Як варіант, потрібно брати з таких іногородніх водіїв і плату за в’їзд в столицю та пересування по місту, в т.ч. паркування, а не піднімати, в першу чергу для киян, вартість парковки для всіх без виключення автомобілів в центрі міста! Це буде справедливо, по меншій мірі, тим більше, що за інформацією із деяких джерел, частина іногородніх автомашин їздять по місту взагалі без техпаспортів, посвідчень водія або із підробленими документами.

До речі, інформую, по місту їздять і автомашини з дублікатами номерних знаків; це теж багатьом відомо, мабуть, окрім самої Патрульної поліції.

І є ще одна причина таких транспортних заторів в столиці, на яку чомусь не звертають увагу ні міська влада, ні Національна поліція, ні Патрульна поліція, ні той же Кабінет Міністрів. Це разюче збільшення кількості автомашин, в т.ч. і з іногородньою реєстрацією, під маркою «таксі», в т.ч. і з різними найменуваннями фірм, які надають такі послуги: це і «Uklon», це і «Uber», це і «Bolt» і їм подібні, які здійснюють перевезення пасажирів.

При цьому, зверніть увагу, частина з них займаються цим бізнесом відверто незаконно, про це в ЗМІ незалежні експерти говорили відкрито, без будь-якої реєстрації, без дозволів чи ліцензій, а відповідно більшість із цих перевізників ніяких податків не платять; ще більш небезпечним є і технічний стан частини таких автомашин та рівень професійної підготовки їх водіїв , особливо тих, хто таксує в нічний час!

Незрозуміло також, чому Патрульна поліція не переймається тим, скільки на вулицях Києва із великими заторами, в т.ч. і в зимовий період, появилось непередбачених учасників автомобільного руху в лиці тих же скутеристів без номерних знаків (переконаний, що і без необхідних знань Правил дорожнього руху), які масово перевозять «піци», «суші» і інші продукти харчування.

Про їзду на дорогах тих же електровелосипедів і велосипедистів, в т.ч. і на пішохідних тротуарах, краще промовчу. Хіба все це не загрожує безпеці на дорогах? В той же час, нова патрульна поліція просто немає часу на це, адже мабуть шкодує за тим, що їм «на жаль ні, ну як на жаль, не на жаль» за три дні на вулиці не пропонували хабарів !!!

Але про всі ці факти, так здається, не знає чи не хоче знати ні центральна, ні місцева влада. Не ініціюють вжиття саме адекватних необхідних профілактичних заходів по наведенню правопорядку на автомагістралях та автошляхах і Національна поліція, і МВС, а якщо і пропонують деколи, то такі пропозиції більше свідчать про не володіння ними реальною обстановкою, бо їх ініціативи не приносять ніякої користі державі і суспільству.

18485508_432765090437116_7143097823702655490_n
Олексій Баганець Екс-заступник Генерального прокурора України, заслужений юрист України, кандидат юридичних наук, адвокат