19 сентябрь 2019, Четверг, 11:44

взятка декларация ДТП в Харькове задержание в Иванковичах Мошенничество туроператоров НАБУ Нацполиция происшествия прокуратура СБУ Укрзализныця

Хто саботує відновлення авіабудівної галузі України (документи)

30 августа 2019г.
0

Літак Ан-225 «МРІЯ» збудований 30 років тому і нині є рекордсменом із вантажопідйомності (250 тон) та становить інтерес - як перша ступінь авіаційно-космічних систем 

Передмова

Відновлення української держави та підвищення добробуту її громадян неможливе без потужної сучасної промисловості, в даному випадку авіабудівної, яка залишилась нам в спадок від Радянського Союзу. І всі заклики нового керівника держави, щоб українські заробітчани поверталися додому, будуть струсом повітря, якщо цього не робити.

Протягом близько 75 років декілька поколінь радянських і українських громадян поклали свої життя та пережили страшні випробування (голодомор, війну, злидні та ін.) для створення потужної промисловості. Україна в кінці 1980-х значно випереджала своїх сусідів - Польщу і Туреччину та входила до п’ятірки найбільш розвинених держав Європи. На сьогодні це одна з найбідніших країн Європи, якій потрібно близько 50 років, щоб наздогнати по ВВП Польщу, а в Туреччині ми закупаємо безпілотники та видаємо як велике досягнення створення СП з їх виробництва. Це в той час, як Україна, дякуючи генеральному конструктору Балабуєву П.В., ще 15 років тому входила в число декількох країн у світі, де створювалися та будувалися конкурентоспроможні літаки, а наші авіамоделісти виборювали призові місця в світі.

За часів екс-Президента Порошенко П.О. авіабудівна галузь була остаточно зруйнована, але ще залишилась можливість її частково відновити, якщо нинішня влада почне приймати швидкі та рішучі дії, спираючись на професіоналів. Справа в тому, що якщо політиків можна набрати з числа акторів, фотографів, журналістів та ін., то високотехнологічна авіабудівна галузь потребує професіоналів, так як вже автодилери-»шиномонтажники», виробник одноразового посуду, колишній СБУшник, кризовий менеджер-»тракторист» та спеціаліст з експлуатації літаків Донець О.Д. за останні 5 років практично повністю перетворили ДП «Антонов» на авіакомпанію з перевезення вантажів. Якщо і надалі новою владою буде проводитися така хибна практика призначення на керівні посади на ДП «Антонов», то в найближчий рік можна буде остаточно поставити хрест на авіабудівній галузі України. (Мабуть, для цього зараз розширюють дорогу по вул. Туполєва, яка веде від ДП «Антонов» до Берковців? Жарт.)

На жаль, поки що кадрові зміни відбуваються тільки зверху, а практично скрізь на своїх посадах лишилися ставленики та нащадки команди Порошенко П.О., які продовжують його діяльність...

У вікритому листі до команди Президента України Зеленського про збереження авіабудівної галузі я писав, що необхідно терміново робити, щоб зберегти авіабудівну галузь в Україні та як це важливо для обороноздатності держави. Тому що буде дуже гірко, якщо ми через 5 років будемо закупляти не тільки пасажирські літаки для українських авіакомпаній на Заході, а й військові для МО, як ми це зараз робимо з закупівлею безпілотників в Туреччині.

ЧИ ЗБЕРЕЖЕ АВІАБУДУВАННЯ В УКРАЇНІ ПРЕЗИДЕНТ ЗЕЛЕНСЬКИЙ?

У цій публікації я також наведу вибірково свою переписку з високопосадовцями, в якій прошу лише одного - надати мені можливість на вищому рівні на РНБО доповісти проблеми та розглянути пропозиції щодо збереження авіабудівної галузі.

---- Исходное сообщение -----

Тема: авіабудування України

От кого: Анатолий

Кому: [email protected]

Отправлено: 12.06.2019 19:24,

Заступнику секретаря РНБО С. Кривоносу

Шановний пане Сергій!

Я направляв листи на адресу секретаря РНБО О. Данилюка про кризовий стан авіабудівної галузі України і провідну роль в доведенні її до катастрофічного стану керівництва Державного концерну "Укроборонпром". У Вашій відповіді від 07.062019 №247/22-01 та 03.06.2019 №211/22-01 зазначено, що моє звернення було направлене для фахового опрацювання саме до тієї установи, про яку йшлося в моєму листі - концерну "Укроборонпром". Ви справді вважаєте, що установа, яка безпосередньо причетна до руйнування авібудівної галузі і яка має за це нести відповідальність, в якій взагалі немає фахівців з авіабудування буде професійно та об'єктивно "опрацьовувати" моє звернення?

До речі, Уряд ніяким чином не впливає на діяльність ДП"Антонов", а Стратегія відродження вітчизняного авіабудування на період до 2022 року, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.05. 2018 №429-р. не містить обгрунтованого реального фахового плану розвитку галузі. В тому вигляді, як воно є на сьогодні - це просто бумага для піару Уряду.

Інформую Вас, що авіабудівна галузь була передана з Міністерства економічного розвитку та торгівлі в ДК "Укроборонпром" ще в 2015 році.

Я вже багато разів звертався до різних інстанцій з цього питання, і кожного разу отримував лише відписки, загальні слова, накшалт листів від 07.062019 №247/22-01 та 03.06.2019 №211/22-01, що свідчило про абсолютне небажання докладати зусиль для виведення галузі із крутого піке. Я дуже сподіваюсь, що в нових реаліях та проведення АТО на Донбасі змінеться відношення до авіабудівництва, а значить і до обороноздатності України.

Шановний пане Сергій!

Вдруге прошу Вас особисто організувати нараду за участю керівництва ДК "Укроборонпром", ДП "Антонов", мене та інших незалежних експертів, для того щоб розглянути реальний стан авіабудівної галузі і шляхи виведення її з коллапсу, а не займатися відписками.

З повагою А. Вовнянко

Після цього листа мені зателефонував С. Кривоніс та запропонував зустрітися. При зустрічі він запевняв мені, що є патріотом України та щиро хоче змінити систему. Ми обговорили деякі питання авіабудівної галузі та її некомпетентного керівництва. Він пообіцяв, що проведе нараду з керівниками ДК «Укроборонпром» і ДП «Антонов», де я зможу виступити.

Минув  час і мені почали телефонувати, чому я не був присутній на нараді в РНБО, на що я відповів - мене туди ніхто не запрошував.

С. Кривоніс прислав смс, «вийшов прокол».

Після цього я також зустрівся з заступником гендиректора ДК «Укроборонпром» Пащенком О.Ю., його заступником та помічником і радником президента ДП «Антонов» Богдановим О.К.

Справа у тому що мій товариш Р. Щербань вже багато років як розробив та пропонує керівництву ДП «Антонов» систему сервісної підтримки літаків марки «Ан» в експлуатації. Керівництво ДП «Антонов» при величезних прибутках так і не спромоглося за багато років створити таку систему, а тому багато старих і нових літаків марки «Ан» стоять на приколі, включаючи літаки Ан-158 які нещодавно продали на Кубу. Відсутність сервісної підтримки також значно обмежує можливості продажу нових літаків. Оскільки його керівники ДП «Антонов» посилали…, то він написав листа в адміністрацію Президента України, а там його переслали в «Укроборонпром».

На цю зустріч мене для підтримки запросив Р. Щербань і мене тут же звинуватили Пащенко О.Ю. і Богданов О.К. що це я, А. Вовнянко, наніс значну шкоду ДП «Антонов», так як пишу про те, що там насправді відбувається, а не керівництво ДК «Укроборонпром» і ДП «Антонов», які розікрали та розвалили авіабудівну галузь. Із хворої голови на здорову!

Це при тому що Богданов О.К. завжди був одним із визначних прислужників керівництва та всіляко підтримував їхні дії щодо знищення галузі. Він також причетний до створення двох недоробків – літаків-демонстраторів Ан-178 та Ан-132D на які не має замовлень і які лишили авіабудівну галузь України майбутнього (див. «Авіабудування України – імітація продовжується»). Чомусь керівники ДК «Укроборонпром» і ДП «Антонов» жодного разу не спростували мої публікації, наприклад:

ДП «АНТОНОВ»: ЯК ПІДПРИЄМСТВО СВІТОВОГО РІВНЯ ПЕРЕТВОРИТИ НА ВИРОБНИКА ФЕЙКОВИХ НОВИН

або

НЕКОМПЕТЕНТНЕ КЕРІВНИЦТВО РУЙНУЄ ДП «АНТОНОВ»

Я також запропонував Пащенку О.Ю. розглянути мої пропозиції щодо збереження авіабудівної галузі і ми домовились зустрітися за тиждень. Вже минув місяць, а «віз і нині там».

Справа у тому, що керівництво ДК «Укроборонпром» та ДП «Антонов» затвердили ось таку стратегію на наступних 3 (три) роки (до 2022 року) існування ДП «Антонов»:

-забезпечення льотного парку літаків;

-прискорене виконання конструкторських та виробничих планів з імпортозаміщення на літаках Ан-148, Ан-158 і Ан-178;

-модернізація літаків Ан-124;

-дослідження пріорітетних проектів.

Вказана стратегія підтримується науково-технічною радою та колективом ДП «Антонов».

ЧУДОВА СТРАТЕГІЯ!!! Бо, як бачимо, і не збирається будувати літаки в Україні! Чинне керівництво все влаштовує – величезні зарплати та тіньові доходи...

Я знову звернувся з листом до керівництва РНБО.

Секретарю РНБО О. Данилюку

Заступнику секретаря РНБО С. Кривоносу

Шановний пане Данилюк!

Шановний пане Кривоніс!

На початку червня 2019 року я Вам направляв листа, в якому звертав  увагу на коллапс авіабудівної галузі України і некомпетентне керівництво ДП "Антонов", яке перетворило флагмана вітчизняного авіабудування в виробника фейкових новин. Я також  звертався до Вас з проханням надати мені можливсть доповісти на нараді РНБО про заходи, які потрібно вжити, щоб зберегти авіабудівну галузь.

В своїх матеріалах я писав, що більше року тому перед Україною відкрилося вікно можливостей, щоб  зберегти авіабудівну промисловість: до керівництва ДК "Укроборонпром" і ДП "Антонов" звернулися керівники новоствореної компанії SAMI з Саудовської Аравії а також представники компанії Fedaero з Об'єднаних Арабських Еміратів з пропозицією про розробку та виробництво літака типу Ан-70. (Я направляв Вам пропозиції цих потенційних інвесторів).

Я коротко зупинюсь на пропозиції Саудівської Аравії (СА), як більш реальної. SAMI запропонувала створити нову компанію "New Antonov» …

Це дуже приваблива пропозиція, так як СА пропонувала спочатку вкласти в спільне підприємство (СП) 0.5 млрд. доларів, а потім ще декілька млрд. доларів. Оскільки переговори з керівництвом SAMI вели некомпетентні та непрофесійні керівники ДК "Укроборонпром" і ДП "Антонов", які на протязі року так і не вирішили питання створення СП на державному рівні, то на сьогодні питання створення СП і подальшої співпраці з SAMI зайшли в глухий кут. На сьогодні SAMI вже нічого не пропонує ДП "Антонов" і в ЗМІ з'явилась інформація, що вони розглядають можливість закупки європейського літака А-400М, який є аналогом літака Ан-70.

Якщо терміново не розпочати переговори з SAMI на професійному рівні, то Україна може втратити останню нагоду збереження авіабудівної галузі. Для цього потрібно негайно змінити нинішнє непрофесійне керівництво ДП "Антонов", тим паче що на сьогодні це може зробити секретар РНБО або його заступник, а також керівнивництво ДК "Укроборонпром", які для цього мають усі  повноваження та можливості. І не потрібно чекати на реформу ДК "Укроборонпром" та призначення нового Уряду, яким також знадобиться декілька місяців щоб зрозуміти що таке авіабудівна галузь та що потрібно робити. Оновлене фахове керівництво ДП "Антонов" зможе відновити переговори та надати шанс українському авіабудуванню на відродження. Ми втрачаємо дуже цінний час, так як в будь який момент ця пропозиція перестане бути цікавою для наших потенційних партнерів. Нічим не підтверджені розповіді деяких  українських чиновників, що вони зустрічаються  з Локхід, Боїнг та інш. та що в авіабудівну галузь прийдуть західні інвестиції  - ФІКЦІЯ. В тому стані, як вона є на даний момент,  українська авіабудівна галузь  не цікава для західних і, навіть,  китайських потенційних інвесторів, так як немає конкурентоспроможної продукції та серійного виробництва літаків марки "Ан".

Я наполягаю на терміновому проведенні наради за участю секретаря РНБО  О. Данилюка, керівників ДК "Укроборонпром",  ДП "Антонов" де я особисто зміг би доповісти свої пропозиції і де також необхідно  розглянути пропозиції СА і ОАЕ.

Вдруге направляю Вам пропозиції Саудівської Аравїї зроблені ще в квітні 2018 року.

З повагою Анатолій Вовнянко, екс-заступник головного конструктора по літаках Ан-225, Ан-218, Ан-325, Ан-124, їх модифікаціях та авіаційно-космічних системах АНТК ім. О.К. Антонова.

На вказаний вище лист я отримав чергову відписку від С. Кривоноса.

Виявилося, що всі його обіцянки про зміни в авіабудівній галузі та про те, що я зможу доповісти свої пропозиції щодо її збереження на РНБО, були пустопорожніми. Це він не тільки мені обіцяв, а також головам незалежних профспілок авіакомпанії «Авіалінії Антонов», коли вони були на зустрічі з ним після свого звернення про негаразди що діються в авіакомпанії.

Він розповідав як доповідав О. Данилюку та А . Абравамичусу про реальний стан авіабудівної галузі, і як в серпні все вирішиться з керівництвом ДП «Антонов». Ось тільки проблема, що не можуть знайти достойного менеджера на посаду президента. Я дав йому дві достойні кандидатури професіоналів і він обіцяв їх розглянути. Минув майже місяць, але жодних зрушень.

Я розумію, що С. Кривонос, як колишній військовий не дуже розуміється в авіабудівній галузі. Але ж навіщо обіцяти, що він розбереться у проблемі і сприятиме її вирішенню?! Він перекрив у РНБО доступ до О. Данилюка з питань авіабудівної галузі, а сам не може розв‘язати жодного питання!

Ще в листопаді 2017 року до керівництва ДП «Антонов» звернулися представники Об’єднаних Арабських Еміратів (ОАЕ) з пропозицією про співпрацю по літаку Ан-7ХХ. До кого вони тільки з українських чиновників за цей час не зверталися, але задарма. Ніхто навіть не захотів на професійному рівні розглянути цю пропозицію. Річ у тому, що цей проект розробляли не спеціалісти в галузі авіабудування, а фахівці з вантажних перевезень, а тому він потребує значних змін на які я неодноразово вказував розробникам з ОАЕ. Якщо ці пропозиції опрацюють відповідні фахівці, то це може бути дуже цікавий проект для авіабудівної галузі України!

Натомість керівництво ДП «Антонов» навіть не відповідає на листи з ОАЕ, так як свої зарплати в сотні тисяч гривен на місяць вони отримують за рахунок вантажних превезень літаками «Авіалінії Антонов"...

Пропозиції ОАЕ направлялися одному з керівників ДП «Антонов» блогеру, віце-президенту Юлію Кисельову, якого призначив на цю посаду чи то Гладковський О.В. чи хтось інший. Він в своїх блогах пише правильні речі і я інколи навіть цитую його, але в своїй діяльності на посаді це повний невіглас. Він сам пише в блогах що нічого не розуміє в авіабудувній галузі і що буде вчитися. Богданов О.К вже більше 60 років працює на ДП «Антонов», причому значну частину на керівних посадах, і мало чого розуміє в авіабудуванні, а цей блогер збирається на старості літ навчитись за декілька років!? Ю. Кисельов на протязі вже декількох років підписує всілякі меморандуми з Західними фірмами про які відразу всі забувають як тільки їх озвучили в українських ЗМІ. Також він публічно озвучує різні дані про прожекти, наприклад Ан-188, не розуміючи що його злітно-посадкові та інші характеристики будуть відрізнятися від Ан-70. А оскільки реальних техніко-економічних даних і термінах виробництва та поставок по літаках Ан-178 і Ан-188 не має, то як можуть можливі Замовники розглядати їх придбання?

Я змушений був знову звернутися до Офісу Президента України.

---- Исходное сообщение -----

Тема: лист подписанный про колапс авіабудування в Україні

От кого: Анатолий

Кому: [email protected]

Отправлено: 15.08.2019 08:39,

Заміснику голови офісу Президента України О. Гончаруку

Шановний пане Гончарук!

Я вже в 4-й раз на протязі 2.5-х місяців направляю листа на Президента України Зеленського В.О., в якому інформую його про руйнування авіабудівної галузі України та прошу дати вказівку секретарю РНБО О. Данилюку провести нараду з питання збереження авіабудівної галузі України.

Спочатку мої листи пересилалися до Мінекономіки та ДК "Укроборонпром". Мінекономіки не має ніякого відношення до авіабудівної галузі, так як в 2015 році авіабудівна галузь була передана в ДК "Укроборонпром", який підпорядкований Президенту. За часів Порошенко П.О. та керівництва ДК "Укроборонпром" в Україні припинилося серійне виробництво літаків, а флагмана вітчизняного авіабудування ДП "Антонов" пертворили в виробника фейкових новин.

Я також неодноразово звертався до секретаря РНБО О. Данилюка, але всі мої листи попадають до замісника секретаря С. Кривоноса, якого Порошенко П.О. призначив замість Гладковського О.В.. Він вже 2 місяці розповідає мені що буде проведена нарада за участю О. Данилюка, де я зможу доповісти про шляхи збереження авіабудівної галузі, але, як то кажуть, віз і нині там.

Останні листи які я направляв на офіс Президента або лишалися без відповіді або я отримував від завідуючого відділу С. Остафійчука відписки що вони являються анонімними та розгляду не підлягають.

Ми голосували за Президента України Зеленського В.О. і партію "Слуга народу" та думали що в Україні почнуться швидкі вирішення проблем залишених попередньою владою. Але поки навіть неможливо донести свої пропозиції до представників нової влади.

Шановний пане Гончарук!

Прошу розглянути мого листа та надати можливість доповісти Вам або особисто О. Данилюку (а не С. Кривоносу) про проблеми авіабудівної галузі та мої пропозиції щодо її збереження.

З повагою Анатолій Вовнянко, екс-замісник головного конструктора по літаках Ан-225, Ан-325, Ан-218,Ан-124, Ан-124-100 та авіаційно-космічних системах

Додаток. Звернення з всіма моїми даними і підписом.

.

В своєму інтерв’ю 24 каналу секретар РНБО О. Данилюк розповіда, що він виріс в Академістечку, що поблизу ДП «Антонов», та як постійно чув гуркіт авіаційних двигунів, любувався політом літака Ан-225 «МРІЯ» з орбітальним кораблем «Буран», і обіцяв докласти зусиль, щоб авіабудування в Україні збереглося.

Минуло вже 3 місяці, як він на посаді і він не знайшов навіть 5 хвилин, щоб заслухати незалежних професіоналів по цій тематиці.

Зараз на небосхилі реформ української оборонної промисловості (ОП) з’явилась нова-стара «зірка» - голова наглядової ради ДК «Укроборонпром» А. Абровамичус.

У своєму інтерв’ю Цензор. НЕТ він розповідає про приватизацію, видатних топ-менеджерів, які будуть призначені на оборонні підприємства і ДК «Укроборонпром» та фантастичні перспективи ОП через 5 років.

Я направляв йому листа щодо аівіабудівної галузі, але відповіді так і не отримав, мабуть через його реформаторську занятість.

Не буду коментувати його інтерв’ю, там є і конструктивні пропозиції про зміну менеджементу, ліквідацію збиткових підприємств... Деякі результати цих реформ будуть зрозумілі вже за півроку-рік і тоді можна буде предметно  їх обговорюти.

Щодо ДП «Антонов» - все стане зрозумілим відразу після призначення нового керівництва... Бо ще з 2005 року, коли посаду генерального конструктора придбав Ківа Д.С., там більше переймались тіньовими каналами виведення коштів, а розвитком авіабудування...

Анатолій Вовнянко Провідний конструктор в службі літака Ан-70 1982-1985 р.р., керівник служби провідних конструкторів по літаку Ан-225 1985-1989 рр., заст. Головного конструктора по літаках Ан-225, Ан-325 і авіаційно-космічних систем 1989-1991 р.р., з заст. Головного конструктора по літаках Ан-218, Ан-124, Ан-124-100, Ан-225 і їх модифікацій, а також авіаційно-космічних систем 1991-2008.